1.9 TDI ASZ | viser vag com defekt LMM ?

Anbefalte innlegg

HEI, er veeeeeeeeeeldig stresset nå.. parkerte bilen igår etter jeg hadde kjørt hjem, skulle starte idag å kjøre.

men fikk 0 ladetrykk, dro av stikket til luftmengdemålern og fikk bitte litt trykk.

har byttet turbo for ca 4000 kilometer siden.

 

skrudde på tenninga og fikk feilkode:

 

17664-ENGINE COOLANT SENSOR-open or short to plus-- intermittet

17552-MASS AIR FLOW SENSOR-open or short to plus

17964-CHARGE PRESSURE CONTROLE-Negative devation

 

KRISE her for acr er nå på torsdag :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

HEI, er veeeeeeeeeeldig stresset nå.. parkerte bilen igår etter jeg hadde kjørt hjem, skulle starte idag å kjøre.

men fikk 0 ladetrykk, dro av stikket til luftmengdemålern og fikk bitte litt trykk.

har byttet turbo for ca 4000 kilometer siden.

 

skrudde på tenninga og fikk feilkode:

 

17664-ENGINE COOLANT SENSOR-open or short to plus-- intermittet

17552-MASS AIR FLOW SENSOR-open or short to plus

17964-CHARGE PRESSURE CONTROLE-Negative devation

 

KRISE her for acr er nå på torsdag :(

 

Sjekk for lekkasjer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lekkasjer rundt ic slanger er det ikke, da skal jeg få endel svartrøyk.

 

Noen spesifikke vacuum slanger jeg burde se over ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

gikk over diverse stikk med elekrorens, sjekket for lekasjer også. fant lite.

noe svetting rundt utgangen av turboen.

 

men alle feilkodene forsvant ?

 

 

men turbo lader fortsatt ikke , er ikke slakk i turbo..

høres ut som noe blokker imot...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde lekkasje i en liten vakumslange på min 1.9tdi og den gikk jævli dårlig. Sjekk de tynne vacumslangene rund motoren. MIn var den som går fra slangen på bremsekraftforsterkeren og nedover mot turbo.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant en lekasjen mellom innsug og turbo. den lille "gummiovergangen" som er der var blitt hull på.

kan det være grunnen ?

at lmm regner ut for lite luft strøm ned til turbo, og turbo for for mye luft ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikset ny overgang, gikk over alle slanger og startet opp. ble ikke bedre.

MEN bilen går merkbart lettere og mere gassrespons når jeg kobler ut LMM...

får jeg opp i vagcom om LMM er gåen ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som vet om det kommer opp i vag com om lmm er ødelagt ??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror ikke den kommer opp på diagnose,se om motor går annerledes med å uten kobling på

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.