Radiatorvifte går og går etter at motor er stoppet

Anbefalte innlegg

Har en 2004 Touran 1,9TDI der ene radiatorviften ikke vil skru seg av når jeg stopper bilen.

Det skjer selv om motor ikke har oppnådd normal driftstemp.

 

Jeg måtte fysisk fjerne en pol på batteriet for å få viften til å stoppe i dag. Når jeg prøvde å sette spenning på igjen, så begynte viften å gå igjen.

Etter 4-5 forsøk lyktes jeg å sette spenning på uten at viften begynte å gå.

 

Kan det være en termostat som er gåen?

Noen tips til hva jeg bør gjøre, eventuelt hvor jeg skal begynne å lete?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan være temp sensor som er gåen. eller afterrun rele hvis det er noe slikt på de nye bilene..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får ta en telefon til Møller i morgen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sannsynligvis har du en sensor (fan afterrunswitch) som har gått konkurs og har innslag hele tiden :) (ta dette med en klype salt, men veit mange eldre vw'r har en slik sensor). men den kan jo for alt jeg veit være kombinert med noe annet og

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en 2004 Touran 1,9TDI der ene radiatorviften ikke vil skru seg av når jeg stopper bilen.

Det skjer selv om motor ikke har oppnådd normal driftstemp.

 

Jeg måtte fysisk fjerne en pol på batteriet for å få viften til å stoppe i dag. Når jeg prøvde å sette spenning på igjen, så begynte viften å gå igjen.

Etter 4-5 forsøk lyktes jeg å sette spenning på uten at viften begynte å gå.

 

Kan det være en termostat som er gåen?

Noen tips til hva jeg bør gjøre, eventuelt hvor jeg skal begynne å lete?

 

 

Har samme problem med vår Touran. Har du funnet ut av det/fikset det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok styreenheten til vifta som har tatt kvelden, ikke helt ukjent fenomen, må skifte viftene

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løsningen ble ganske dyr.... :D ny bil.

 

Var innom Møller, og de konkluderte først med at vifta måtte byttes, men etter at de hadde rotet nedi der fungerte skiten, og så vidt jeg vet fungerer det ennå.

Så av det så tenker jeg at det kanskje kan være noen kontakter e.l. som bør få en liten sjekk? Ikke nødvendigvis ny vifteenhet til 5-6000...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.