#1 Skrevet Juni 10, 2009 Har opplevd noen merkelige problemer med TDI'en min i det siste, men siste tilskudd er at det kommer mye sort røyk ved godt pådrag, og slik har det ikke vært tidligere.. Har gått i nødmodus noen ganger, med påfølgende manglende effekt. Stopp-start, så har alt vært OK en stund. Leste av feilkoder igår, og fikk fram 17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation P1556 - 35-10 - - - Intermittent Dette kan jo indikere så mangt, alt fra trykktap til defekt turbo, så vidt jeg har lest.. Men hadde skaffet nye pakninger til skjøtene på rørene til/fra IC, så tenkte jeg skulle bytte de igår for å starte en plass. La da merke til at det var mye dritt og olje som lå i underkant av IC'en / koblingen ut fra IC på trykkrør... Kan dette indikere at det er en sprekk i IC'en, eller vil det naturlig svette litt olje fra koblingen mellom rørene som vi gjøre dette? Kan også legge til at bilen virker en smule "trøtt" fra nederste del på registret hvor turboen skal slå inn (og forsåvidt fra tomgang og opp til ca 2100-2200 o/min)... Noen som har gode tips til hva som kan være årsaken mest trolig? Eller vært borti liknende? Har sjekket for trykklekkasjer i slanger og rør, og ikke funnet noe der.. Noe spesifikt som kan logges i VAG-COM for å måle verdier som kan si meg noe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 10, 2009 Logg faktisk ladetrykk mot etterspurt ladetrykk på tredje eller fjerde giret fra 1500-4000RPM (gruppe 011) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 10, 2009 Har logget litt nå... Legger ved loggen her. Men det ser ut som om etterspurt ladetrykk ligger langt over faktisk ladetrykk før jeg kommer over 3000 o/m, og det kan jo ikke være riktig.. Den virker treg også fram til ca 2500-3000 o/m, men så kommer trykket for fullt, og da kommer det også MYE sort røyk... Og det er noe som har kommet akkurat nå. Kan det være noe så enkelt som magnetventilen (N75) som lurer meg her? Må legge til, at hvis jeg dra fullt ut og får turobtrykk, så går den i nødmodus nesten uten unntak med feilkoden som er notert over her..(17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 10, 2009 Da var ihvertfall problemet med sort røyk og dårlig drag løst... Var en vakumslange som var hoppet av inn på magnetventilen som forårsaket dette.... Var rimelig morken og sprukket, så her må jeg nok bytte slangene på flere plasser for å være sikker... Men har fremdeles litt problemer med at den "nøkker" ved "normalgass" (dvs. holder gassen så vidt inne ved rolig kjøring), kan dette være magnetventilen som spiller meg et puss og går av/på i rask rekkefølge? Vurderer å bytte denne uansett nå.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 10, 2009 Da var ihvertfall problemet med sort røyk og dårlig drag løst... Var en vakumslange som var hoppet av inn på magnetventilen som forårsaket dette.... Var rimelig morken og sprukket, så her må jeg nok bytte slangene på flere plasser for å være sikker... Men har fremdeles litt problemer med at den "nøkker" ved "normalgass" (dvs. holder gassen så vidt inne ved rolig kjøring), kan dette være magnetventilen som spiller meg et puss og går av/på i rask rekkefølge? Vurderer å bytte denne uansett nå.... ' Oppstår dette alltid ved +-1800omdr? Jeg har slitt med dette i ca halvannet år, og prøvd mye rart, ingen feilkoder, tett trykk system ++ Men idag TROR jeg det ble i orden. Rens av LMM. (OBS: "Spesialspray" Air Sensor Cleaner eller noe mener jeg den het.) Etter rens så kjørte jeg 4-5 mil i akkurat det området hvor feilen oppstår, og klarte ikke å fremprovosere det. Håper jeg er kvitt det... For meg var det akkurat som et tenningskutt, et fast kort rykk, men virker som det er borte nå. Bilen virker faktisk litt sprekere og i mellomregister. TIME WILL SHOW for meg iallefall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 10, 2009 ' Oppstår dette alltid ved +-1800omdr? Jeg har slitt med dette i ca halvannet år, og prøvd mye rart, ingen feilkoder, tett trykk system ++ Men idag TROR jeg det ble i orden. Rens av LMM. (OBS: "Spesialspray" Air Sensor Cleaner eller noe mener jeg den het.) Etter rens så kjørte jeg 4-5 mil i akkurat det området hvor feilen oppstår, og klarte ikke å fremprovosere det. Håper jeg er kvitt det... For meg var det akkurat som et tenningskutt, et fast kort rykk, men virker som det er borte nå. Bilen virker faktisk litt sprekere og i mellomregister. TIME WILL SHOW for meg iallefall. Har ikke lagt merke til at det skjer på spesielle turtall, egentlig, men det skjer nok mer på lave turtall enn høye, ja. Må nok ta meg på tak og rense LMM og blokkere EGR-ventilen (fryktelig mye søl som kommer ut av den...) edit: Leste nå at du hadde et fast kort rykk, det er det ikke til meg, Det er omtrent som om jeg har gass av/på/av/på osv. i veldig korte intervaller, pulsering er vel et bedre ord Men nå går ihvertfall bilen rimelig bra , så da kan jo bare ting bli bedre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 10, 2009 Se på dysene dine om du har en dyse som skiller seg litt ut. Den er noe høyere og med en ledning. (G80 needle lift sensor) Om denne er defekt eller kontaktfeil en plass så vil den "fjuske". Går den ujevnt på tomgang? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 11, 2009 Se på dysene dine om du har en dyse som skiller seg litt ut. Den er noe høyere og med en ledning. (G80 needle lift sensor)Om denne er defekt eller kontaktfeil en plass så vil den "fjuske". Går den ujevnt på tomgang? Har ikke noen problemer med tomgang eller "fjusking" :-) Bilen går meget bra nå, men har en eller annen form for "pulsering" under kjøring hvis jeg bare så vidt er borti gassen, ved pådrag og motorbrems merkes overhode ingenting.. Kan det være et nærvøst gasspjeld (hvis det kalles det på diesel) eller en litt sliten LMM ? Eller er vi tilbake til magnetventilen som har vært et problem hos mange... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 11, 2009 EGR ventilen kan lage litt rykking og napping ved lite pådrag 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...