#1 Skrevet Juni 10, 2009 (endret) Kjørte hjemmover fra skolen istad.. Stod i fri da det plutselig begynte å komme klunkeklyder.. det kommer når jeg står i fri, eller clutcher.. ved vanlig kjøring(3/4gir) så er det ingen lyd.. HVA tar kvelden nå? Er forresten 1.9TDI AFN (110hk) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 10, 2009 Følger lyden turtallet? Dvs øker frekvensen jo høyere turtallet er? i såfall, muligens rådebank/skjørtebank. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 10, 2009 Er ikke lyd når jeg kjører.. KUN når jeg tar clutchen inn eller står på tomgang, og lyden er HØY! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 10, 2009 klakke lyd ? kanskje utløserlager 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 10, 2009 ja er klakkelyd, og merker det når jeg trykker clutchen inn, samt bremser på giret.. Og skal ingen ting for å gire, så vidt jeg bør trykke clutchen inn.. Trykker jeg den helt inn kommer klakkelyden, mens så vidt inn er det ingen lyd... Må man ut med girkassa? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 10, 2009 sprekkt trykk plate kansje 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 10, 2009 Er trykkplate med i clutch sett? Men må man ut med motoren for å få girkassen ut? Hva lønner det seg å bytte mens man åpner opp girkassen? Hvilken er bolt on til min motor som tåler nm? Vil bytte til enkelmasse svinghjul samtidig.. Men biler blir stående en stund da jeg ikke har kronarser 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 10, 2009 trykkplate er alltid med i et clutchsett:) kassa går fint ut uten å ta ut motor.. ha som finnes av sterkere clutch aner jeg ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 10, 2009 oki Men hva er greit å bytte mens man har det åpent? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 10, 2009 lamell plate, trykk plate og utløserlager + man tar en vurdering av svinghjulets tilstand. (mitt forslag om sprekkt trykkplate ar bare en ide.. ikke en fasit;) bare så vi har det klar hehe) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 10, 2009 oki.. Men hva annet kan det være når clutchen tar heeelt ute og lager masse bråk når jeg trykker den inn eller står på tomgang.. Er ikke noe lyder når jeg kjører.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 10, 2009 oki.. Men hva annet kan det være når clutchen tar heeelt ute og lager masse bråk når jeg trykker den inn eller står på tomgang..Er ikke noe lyder når jeg kjører.. Utløserlager kan bråke heftig på tomgang, men det blir ofte helt stille når du får press på det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 10, 2009 ok, men man må av med girkasse for å bytte dette? Clutchen min var slitt så er kanskje greit å bytte det hvis jeg må ut med hele girkassa.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 10, 2009 ok, men man må av med girkasse for å bytte dette? Clutchen min var slitt så er kanskje greit å bytte det hvis jeg må ut med hele girkassa.. Ja, det må du. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 10, 2009 morro Får prøve å pelle girkassa av i helgen slik at jeg får sjekket hva som er galt.. Noe spesial verktøy man trenger for å demontere/montere alt sammen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 11, 2009 'Greit å ha en avdrager / g lidehammer med krok for å dra/banke ut lageret. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juni 11, 2009 har a noe verktøy men er bare http://www.biltema.no/products/productimage.asp?iItemId=117995 jeg trenger? Ikke noe spesial greier for å montere svinghjul, clutch eller utløserlageret? Blir forresten enkelmasse svinghjul og clutch som tåler 484Nm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juni 11, 2009 trenger 12 kant pipe for og skru av drivakslinger på kassa husker i størelse i farten samt sentrerings vertøy for og få lammelen riktig, mener også det er utvendig 10 kant på skruene på trykkplata greit og bytte disse også samt de som holder svinghjulet husk locktite på skruene til svinghjulet på nye org skruer er det locktite alerede fra fabrikk i tilegg bruker jeg og skifte simring på girkasse og veiv på motor hvis jeg ser antydning til svetting når først girkassa er ute, samt utløserlager skiftes som nevnt over her 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juni 11, 2009 er alt av deler med her? Hvor finner jeg dette verktøyet? til drivakslene har jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juni 12, 2009 er alt av deler med her? Hvor finner jeg dette verktøyet? til drivakslene har jeg bump 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...