#1 Skrevet Juni 10, 2009 Hmm, hva har hendt her? Ser ut som det ligger olje rundt dysehullen og rundt tuppen på dysa? Dårlig stempel-ring som kan være årsak? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 10, 2009 Burde det ikke være en pakning som er årsak her da? Hadde et problem med olje i tennplugghullene der det var toppdekselpakningen som var gåen. Men den dekker vel ikke dette området så vidt jeg kommer på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 10, 2009 tipper på dårlig O-ring rundt dysa ja, er vel sånn at du har oljeånding som går inn i innsuget og til forbrenning, så kan vel være derfor det kommer ut olje der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 10, 2009 O-ringen ser helt grei ut den altså, dere tror ikke at det er en mulighet for dårlig tetting rundt stempel som presser olje opp i forbrenningskammeret? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 11, 2009 O-ringen ser helt grei ut den altså, dere tror ikke at det er en mulighet for dårlig tetting rundt stempel som presser olje opp i forbrenningskammeret? Da vil evt. tennplugg være oljet også. Men har vel egentlig liten tro på at det kan være stempelringer. Går bilen noe dårligere enn tidligere? bruker mer olje? Mer røyk av eksos? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 12, 2009 Går vel egentlig ikke noe dårligere som jeg kan kjenne, ryker litt ved kaldstart men det tror jeg er fordi det er feit blanding, ikke blårøyk. Skal bytte registertreim og div. annet snart, lurte på om det kunne være lurt å ta litt mere mens man først plukker ned så mye. Ventiltettinger, topppakning osv, motor gått ca. 230k. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 12, 2009 Ser ut som dette har kommet over tid og bygd seg på rundt dyse og dysehullet. Ser det er mye sand der, så jeg ville rengjort allt grundig (også de andre dysene) og byttet o-ringene. Hvis det er fuelrail på denne så skjekk at den sitter jevnt på alle dysene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 13, 2009 Mye sand ja, mangler plastdekselet under motor, gjorde som du sa, og rengjorde godt, og sjekket at dysene kom skikkelig nedi. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...