#1 Skrevet Juni 10, 2009 Skal ha oljebytte på min 2000-mod Audi A6 2,5 tdi 180 hk (AKE motor). Bilen er chippet og har manuell gk. Ønsker så god olje som overhodet mulig, da gjerne med "støydempende" egenskaper, da jeg synes denne motoren støyer unødig mye. Det er byttet kammer etc i fjor, lyden har vært lik hele tiden, bytter olje 2 ganger i året. Legg gjerne med link om mulig! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 10, 2009 Hadde service på min forrige uke, der fylte de på Agip formula future 5w30. Om det er den beste vet jeg ikke..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 10, 2009 (endret) Den beste oljen er en helsyntetisk som du skifter ofte. Biltema, Felleskjøpet, Agrip, Castrol, Mobil 1, bare den blir skiftet ofte nok, jeg tilstreber å skifte på over 5 men langt under 10.000 på denne motoren. Forøvrig finner du mange ulike synspunkter i denne tråden. V6 tdi motoren krever i utgangspunktet samme type olje som R5 2,5 tdi: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=94384&highlight=2%2C5+tdi 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...