Mangelfull stempling i servicehefte og verkstedet er lagt ned?

Anbefalte innlegg

Oppdaget at det mangler stempling i serviceheftet for storservice som er tatt nå nettopp på 80.000km. Problemet er da at verkstedet som har utført servicen har lagt ned driften. Er det overhode noen mulighet for å kunne få noe stempel i service heftet eller må jeg utføre en ny service kun for stempelets skyld? Er ikke mer enn noen uker siden jeg kjøpte bilen, men glemte helt å sjekke serviceheftet. Selger hevder dette må skyldes en forglemmelse fra verkstedets side og skulle lete frem regning fra servicen som dokumentasjon på at det var gjort. Selv ser jeg ingen grunn til å ikke stole på han da han virket som en særdeles ryddig og seriøs kar med minst like mye bil"dilla" som meg selv.

Er dette noe et annet verksted kan sjekke at er utført og evnt stemple for, eller er det helt uaktuelt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan stikke innom møller å se på historikken så fremt det er et møller verksted som utførte servicen.

Få en utskrift evt. en attest fra de på at service er utført og legg denne i serivcehefte.

Litt tungvindt, men bedre en å betale for en unødvendig service.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Servicen er ikke tatt på merkeverksted dessverre :( Da ser det ut til at jeg må til med en ny runde med skifte av olje, filter og hele pakka bare for å få stempelet da? æææsj..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Servicen er ikke tatt på merkeverksted desverre :( Da ser det ut til at jeg må til med en ny runde med skifte av olje, filter og hele pakka bare for å få stempelet da? æææsj..

Er bilen så ny at det vil gå utover garanti osv?

Kan jo evt. bare ta en oljeskiftservice for å få stempel, og så skriver du på selv etterpå om det er skifta noe annet som f.eks luftfilter, pollenfilter eller drivstoffilter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er tatt inn fra Sverige så garanti er vel ikke noe tema uansett tror jeg? Bilen er forøvrig en 2005 modell med 85.000km på telleren, så aner ikke hvordan det ligger an med garanti egentlig. For min egen del er det ikke så farlig med stempelet i boka, viktigere at ting er i orden på bilen enn i serviceheftet ;)

Er vel mest for en senere anledning jeg tenker mest på, som f.eks salg etc. ( ikke at jeg tenker på det enda iom jeg har hatt bilen bare et par uker, men :P )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.proff.no/proff/index.c

skriv inn firmanavn i feltet i linken,da skal navnet til daglig leder komme opp. kontakt han å spør om å få stemplet heftet.om du har kvitteringen da å dersom han enda har firmautstyret ligende,stempel o.l

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.