Anbefalte innlegg

Heisan

Jeg kjøpte meg nettopp en Audi A6 1999 model.

Ryggesensoren er litt ustabil.. når jeg setter den i reverse så begynner bare rygge "alarmen" å hyle et langt biiip og så slutter den. Den vil ikke måle noe avstand til objekter bak bilen. Altså det kan virke som om en av sensorene er ødelagt.. Er det noen som har vært borti dette problemet før?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En av sensorene er mest sannsynlig ødelagt. Få lånt en sensor av noen hvis du kjenner noen og test deg frem. Hvis du legger hodet inntil sensorene så kan du mest sannsynlig høre hvilken sensor som er gåen. ;) Stian Egelandsdal hadde akkurat samme problem på sin A6, samme lyder osv.. Der var det bare en sensor som var gåen. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei. da kan jeg prøve det! takk for svar! :)

Men går det å få kjøpt bare selve sensorene? er det "universale" sensorer? altså kan en ta fra andre bilmerker?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

eller så får du noen med vagcom til å hjelpe deg. de kan sjekke hvem av sensorene som er defekt ved noen få taste trykk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

eller så får du noen med vagcom til å hjelpe deg. de kan sjekke hvem av sensorene som er defekt ved noen få taste trykk.

Det forutsetter vel at settet er fabrikksmontert,kan være ettermontert også og da får man ikke kjørt diagnose på det

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet om det går å stille sensitiviteten på disse? Mine ble litt hyperaktive etter jeg senka bilen så de har begynt å slå ut på grus o.l

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde problemer med at lakken boblet seg på sensorene. Jeg fjernet løs lakk (oksidert på baksiden) og lakket tynt over med ny svart lakk. Det funket...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde problemer med at lakken boblet seg på sensorene. Jeg fjernet løs lakk (oksidert på baksiden) og lakket tynt over med ny svart lakk. Det funket...

Disse sensorene bør ikke lakkes med vanlig sprayboks pga akkurat det at lakken "slipper" fra sensoren.

Anbefales skikkelig grunning og/eller lakk med mye lakkmykner

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.