#1 Skrevet Juni 11, 2009 Har problem med bilen til dama som kanskje noen her kan ha svar på 2003 A4 1,9TDi 130hk (AVF) 2wd. -Bilen er noen ganger veldig tungstartet, men ikke alltid -fusker noe også.. -ingen feilkoder. har noen erfaring med dette? tenker å bytte dieselfilter med pakninger til helga. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 11, 2009 Jeg tenkte med en gang på dieselfilter etc selv også,bytt det så får du se. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 11, 2009 Glødeplugger? Blir tungstartet om glødinga ikke er i orden. kan også fuske siden den vil komme gradvis på hver sylinder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 11, 2009 Sjekk og EGR ventilen. Var engang borti en passat som ikke startet, der hang EGR åpen. Renset den, og aldri skjedd igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 11, 2009 Glødeplugger? Blir tungstartet om glødinga ikke er i orden. kan også fuske siden den vil komme gradvis på hver sylinder. Tenkte å sjekke de også, men problemet er stort sett når bilen er varm og kun har stått litt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 11, 2009 Sjekk og EGR ventilen. Var engang borti en passat som ikke startet, der hang EGR åpen. Renset den, og aldri skjedd igjen. Takker for tipset! Skal prøve å se litt på denne:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 11, 2009 (endret) Sjekk med vas eller vagcom om motortemp samsvarer med temp i instrument clusteret. Den grønne multi temp sensoren er et veldig vanlig problem på disse, og gir eksakt det problemet du beskriver Byttet på min ifjor vinter pga samme problem. Min viste 90grader i instrumentet mens avlest med vagcom var temp 60-70grader selv etter en god kjøretur. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 12, 2009 Sjekk med vas eller vagcom om motortemp samsvarer med temp i instrument clusteret. Den grønne multi temp sensoren er et veldig vanlig problem på disse, og gir eksakt det problemet du beskriver Byttet på min ifjor vinter pga samme problem. Min viste 90grader i instrumentet mens avlest med vagcom var temp 60-70grader selv etter en god kjøretur. Hmmm... og da fikk du ikke opp noe feilkode på denne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 12, 2009 (endret) Ikke til å begynne med. Sleit litt med dårlig kontakt til lesespolen på startsperren samtidig, så tenkte kanskje den forårsaket alle prob. kjørte vel med småproblemer i et par måneder før feilkodene dukket opp. Den koster jo uansett ikke stort(2-300,-) og er relativt grei å bytte selv om det er småtrangt der den sitter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 12, 2009 Etter å ha spadd ut noe grøtliknende greier av dieselfilteret gikk jeg for å bytte dette:) Noen ganger er det heldigvis de enkle og noe av det første man sjekker! Takk for alle ideer og innspill. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...