2003 A4 1,9TDi Tungstartet...

Anbefalte innlegg

Har problem med bilen til dama som kanskje noen her kan ha svar på:)

2003 A4 1,9TDi 130hk (AVF) 2wd.

-Bilen er noen ganger veldig tungstartet, men ikke alltid

-fusker noe også..

-ingen feilkoder.

har noen erfaring med dette?

tenker å bytte dieselfilter med pakninger til helga.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tenkte med en gang på dieselfilter etc selv også,bytt det så får du se. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glødeplugger? Blir tungstartet om glødinga ikke er i orden. kan også fuske siden den vil komme gradvis på hver sylinder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk og EGR ventilen. Var engang borti en passat som ikke startet, der hang EGR åpen. Renset den, og aldri skjedd igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glødeplugger? Blir tungstartet om glødinga ikke er i orden. kan også fuske siden den vil komme gradvis på hver sylinder.

Tenkte å sjekke de også, men problemet er stort sett når bilen er varm og kun har stått litt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk og EGR ventilen. Var engang borti en passat som ikke startet, der hang EGR åpen. Renset den, og aldri skjedd igjen.

Takker for tipset!

Skal prøve å se litt på denne:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk med vas eller vagcom om motortemp samsvarer med temp i instrument clusteret. Den grønne multi temp sensoren er et veldig vanlig problem på disse, og gir eksakt det problemet du beskriver :) Byttet på min ifjor vinter pga samme problem. Min viste 90grader i instrumentet mens avlest med vagcom var temp 60-70grader selv etter en god kjøretur.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk med vas eller vagcom om motortemp samsvarer med temp i instrument clusteret. Den grønne multi temp sensoren er et veldig vanlig problem på disse, og gir eksakt det problemet du beskriver :) Byttet på min ifjor vinter pga samme problem. Min viste 90grader i instrumentet mens avlest med vagcom var temp 60-70grader selv etter en god kjøretur.

Hmmm... og da fikk du ikke opp noe feilkode på denne?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke til å begynne med. Sleit litt med dårlig kontakt til lesespolen på startsperren samtidig, så tenkte kanskje den forårsaket alle prob. kjørte vel med småproblemer i et par måneder før feilkodene dukket opp.

Den koster jo uansett ikke stort(2-300,-) og er relativt grei å bytte selv om det er småtrangt der den sitter

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter å ha spadd ut noe grøtliknende greier av dieselfilteret gikk jeg for å bytte dette:)

Noen ganger er det heldigvis de enkle og noe av det første man sjekker!

Takk for alle ideer og innspill.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.