Bygge om til bakhjulstrekk?

Anbefalte innlegg

Lurer på min bil: Audi 90 Coupe 89mod Quattro 7a om hvordan det går an å bygge om til bakhjulstrekk?

Kan jo ikke være så enkelt som å fjerne drivakslingene forran?

 

Noen som har erfaring med dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fjerner du akslene foran mister du endel effekt:)

Godt mulig du får plass til en volvo-kasse som er like lang som den du har nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fjern drivaksler forran, sveis midtdiffen, men husk å sette inn igjen ytre del av drivknutene forran, de hol.der hjullagerene på plass.

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette noe holbart? Tenkte også på om sperra kunne kobles slik at den ikke slo seg av i fart?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det holder med 7A motor ja ;)

 

Bare ett lednings klipp unna , så holder sperra seg på :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det holder med 7A motor ja ;)

 

Bare ett lednings klipp unna , så holder sperra seg på :)

 

Evt koble ut vakum og stripse fast armen så den alltid er innkobla:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Strengt tatt kan en oppleve at vakumet ikke holder sperra inne om en har den minste lille lekkasje..

 

Så å basere rwd på vakum sperre tror jeg er litt for simpelt desverre..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var det jeg ville fram til, "Ola G Bråten", altså ikke god løsning å ha sperre du kan koble inn og ut på denne diffen, Men Bakhjulstrekk er mere realistisk å få til skjønner jeg, men måtte ha hatt sperre som fungerte bra isåfall, ikke noe tull.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var det jeg ville fram til, "Ola G Bråten", altså ikke god løsning å ha sperre du kan koble inn og ut på denne diffen, Men Bakhjulstrekk er mere realistisk å få til skjønner jeg, men måtte ha hatt sperre som fungerte bra isåfall, ikke noe tull.

 

Er jo ikke vanskelig å ordne f.eks elektrisk innkobling på denne, om strips blir litt lite høyteknologisk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert jeg som er for gubbete, men jeg ser ikke poenget i å nedgradere bilen fra 4WD til noe 2WD-ræl. Bilen vil ikke føles som f.eks. en BMW uansett, den er ikke konstruert som RWD og vil ikke oppføre seg slik bortsett fra overstyringen når det slipper.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mener å ha lest en gang att man kan bruke girkasse fra en bmw e36 m3 (zf). noen som vet om det stemmer??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klart en kan, men det krever en hel masse custom arbeid :D

Absolutt ikke et prosjekt for en som ikke kan sveise, og lage custom gir overføring osv..

 

M3 girkassa er iallefall en av de sterkeste OEM kassene på markedet om ikke annet.. Mange som kjører med over 600hk i de.. Flere som har passert 800hk og.. Men da varer de nok ikke lenge..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er klar over at ikke bilen er laget for bakhjulstrekk, men ville høre om dette var mulig, men heller tvilsomt jeg kommer til å gjøre det. Kommer bare til å spinne i stykker bilen da!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner ikke poenget jeg heller,, mindre veigrep, med spinning og dritt som resultat.. skal du spinne for du spinne 4WD spinn:) Tuning av motor så blir det gøy:) En jeg kjenner tok av drivakslene foran på en subaru justy.. da ble det bakhjulstrekk... men girkassa gikk til hel**et etterhvert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klart en kan, men det krever en hel masse custom arbeid :D

Absolutt ikke et prosjekt for en som ikke kan sveise, og lage custom gir overføring osv..

 

M3 girkassa er iallefall en av de sterkeste OEM kassene på markedet om ikke annet.. Mange som kjører med over 600hk i de.. Flere som har passert 800hk og.. Men da varer de nok ikke lenge..

 

 

regna nesten med att det var for gått til å være sant:) men mener det stod noe om att det var ferdige adapterplater å få kjøpt, så kassa passa rett på motoren, så det bare var å bygge om overføringa, og mellomaksel for å få det til å funke. noen som vet hvor den adapterplata er å få tak i??

mvh jørgen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

blir jo som en bmw bare med tragisk vekt fordeling og manglende kjøreegenskaper dette da.. behold quattro sier jeg eller kjøp en skikkelig rwd som funker som det.. :) Bare mitt synspunkt på et slikt prosjekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har en rwd (nissan 200sx s13) som jeg skal ha motoren min i, derfor jeg trenger en rwd kasse:) er luta lei sr20det`n:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

regna nesten med att det var for gått til å være sant:) men mener det stod noe om att det var ferdige adapterplater å få kjøpt, så kassa passa rett på motoren, så det bare var å bygge om overføringa, og mellomaksel for å få det til å funke. noen som vet hvor den adapterplata er å få tak i??

mvh jørgen

 

ingen som vet noe om den adapterplata? en som sa att kl racing kansje hadde, men kan ikke finne noe der:(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du kan jo høre med disse. En kompis har bestilt ZF kasse ferdig omsveist til volvo der.

 

http://bakaxel.se/hem.html

 

 

takker å bukker. sendt de mail nå:)

noen flere tips??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.