Kan girkasser fra S2-S4-S6 RS2-RS4 mm passe på en audi A6 2.7 biturbo?

Anbefalte innlegg

Hei..

hvordan er det mulig at S2-S4-S6 RS2-RS4 mm girkasser passer på en audi A6 2.7 bi turbo???

Hva er greia der egentlig?

Jeg er på utkikk etter ei girkasse (6tr) manuell.. å da popper det opp over alt, "det passer, det passer, den kassa passer osv osv osv"..

Help

: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som det meste passer ja, men det ser ut som det kun er clutch og pressplaten som er spesielt til 2,7 v6 så da er det nok dette som utgjør forskjellen.

Alså kassene passer om hverandre men ikke (innmaten) i clutch-huset.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er 01E kasser på det meste av audi fra tidkig 90tall til langt inn på 00 tallet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okay, sååå da er det bare å handle kasser da, men innmaten MÅ være tilpasset en 2.7 biturbo motor?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okay, sååå da er det bare å handle kasser da, men innmaten MÅ være tilpasset en 2.7 biturbo motor?

Legger ved et screenshot fra vagcat.com

av innmat og delenummer.

2,7 v6.pdf

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det 20mm aksel fra motor å inni alle E01 kasser??

kan ikke bare noen selge meg en KOMPLETT girkasse til min bil da?? så ordner alt seg.. heeeeeeeeeeeeelst 6 tr. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akslingene er nok like ja. Og du ser ut i fra bildet hva som må byttes, hvis ikke kassa kommer fra en annen 2,7 v6 motor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp så det screenshotet, men det er jo "bare" å handle komplett herifra er det ikke det da?

http://www.specclutch.com

Da får man alt tillpasset min motor også :) eller er jeg helt på bærtur?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan kan det ha seg at den ene stikk akslingen (venstre fram) er FOR KORT etterbytte av girkasse??

De stikk akslingene som org sto på automat kassen måtte byttes, men noe har skjedd fra dag 1 med den venstre siden.

DER kommer det vibrering og yttre drivledd blir spist opp "levende"

Hvordan vet jeg hvilke stikk akslinger fram det er jeg skal ha da det ikke finnes noen mål i cm på akslingen.???

Konklusjon fra verksted i går var at den ER FOR KORT....

Dette er en 2.7 biturbo motor med E01 5 trinnskasse. ORG var det tiptronic. men byttet vekk det, å da kom problemene på løpende bånd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på at det ikke er et drivledd som har låst seg, slik at den har mistet bevegelighet vertikalt? Var borti det engang på en A4 at leddet låste seg og ikke beveget seg ut og inn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei den er 3 cm for kort... jævli rare greier det der....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2.5 TDI stikk aksel passet heller ikke, lengden såg bra ut, men "splinsen" inn til det indre drivleddet var tynnere en hva det var på den som sto på min bil altså fra en 2.4 V6 manuell kasse, låsringen rundt splinsen på yttredriv ledd ryker heletiden, det er det som er greia. hvorfor? fordi akslingen er for kort å at alt blir strekt kansje???

Har prøvd vagcat.com for å lete litt selv men skjønte ikke stort av den der...

Så nå skjønner INGEN noen ting lenger.. Kan noen fortelle meg aksel avstanden på VENSTRE side på disse bilene alle er Quattro:

98-03 A6 2,5 TDI 6 trmanuell (fra yttre drivledd t.o.m indre drivledd. EVT "splines" tykkelse ved indre drivledd)

98-03 A6 2,7 bi-turbo 6 trmanuell (samme målene som over)

91-94 S4 2.2 turbo 5 tr manuell (samme målene som over)

Min bil har ikke et "tripode drevet" indre drivledd. det er kun en aksling som som skal gå inn i festekoppen,

Greia er at noen har hørt at noen har gjort dette, men aldri noen konkret. Es tuning i trondheim hadde aldri gjort dette by the way.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.