Anbefalte innlegg

Hei...

Som mange sikkert allerede har fått med seg (de som følger med på prosjekttråden min) så har jeg bestillt meg nytt senkesett til Audien (Weitec 55-35 med sportsdemepere) ...(Prosjekt Tornadorød).

Dette har jeg nå fått, men lurte på enn ting anngående fjørene...

Hvis jeg varmer fjørene og legger press på de slik at de klemmes litt sammen. Vil ikke dette hjelpe litt ekstra på høyden, med å få den enda litt lavere enn oppgitt høyde, eller vil det bare ødelegge fjørene å gjøre dette... Trodde det skulle en del til for å gjøre en fjør skjev: klø : ?

Noen som har erfaring med å gjøre dette ?

Takker for alle svar : rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjorde dette på en Mazda 323 for noen år siden og det endte med at fjøra brakk etter 2 måneder. Ble vel antageligvis sprø. Er ikke så lett å få det like varmt på alle vindingene

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Varmebehandling eller "kutting" av fjørene er "strengt forbudt" : bråk : Men hvis du gir F.... i det så bør du helst ta bort den øverste vindingen på fjørene og ikke varme de. : vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lukter angrerett av dette, om du ikke er fornøyd med høyden kan du vel bare sende de i retur? :) Å utsette fjærene for varme er døden for de, ettersom de mister spennet de skal ha, de vil ikke fjære som de skal lenger.. I tillegg kan knekke rimelig fort, som noen har erfart..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes det eventullet senkefjørskåler til bilen din hvis du mangler litt senk?

Vi har vel alle gjort samme feilen en gang, bestillt senkefjører og så ikke blitt fornøyd da det ikke blir helt likt fremme og bak. Justerbart neste gang? ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar !!!

Da skal jeg altså ikke gjøre dette..... Har ikke montert enda, så vet ikke hvordan høyden blir enda, men bare kom på det når jeg satt her en dag. Kjente at fjørene var så myke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir bra med den senken fredrik.... Og nei petter, finns ikke senkeskåler, er helsveiste fjørbein på denna med skålene fastsveist i spindelen:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir bra med den senken fredrik.... Og nei petter, finns ikke senkeskåler, er helsveiste fjørbein på denna med skålene fastsveist i spindelen:)

Var det jeg var redd for

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.