Drivknutehelvete.. Igjen! Golf IV

Anbefalte innlegg

: gråter :Hei. Etter å ha fikset drivknute-ulyd ved å bytte indre drivknute på venstre side, har det nå gått til skogen igjen. (tidligere tråd er her: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=154568 )

I dag tidlig kjørte jeg inn i en høyresving der det er en dump. Er klar over denne dumpa, så kjører alltid pent der. Gir ikke gass, men bremser ned. Men i dag kommer det en butt lyd og så begynner det bare å rakle. På grunn av diffen, går det ikke lenger ann å drive bilen fremover. Stopper bilen, vrir om rattet, går ut og kjenner på drivaksling.

Indre knute er nå gått til helvete igjen! HVorfor skjer dette? Skal ikke være monteringsfeil, og er ikke gammelt fett. Så og si alt i forstillinga er nesten nytt, demper er stilt på maks hardhet og rebound. Det finnes jo X antall golf IV der ute som er mye senket, og mange mer senket enn min.

Kan det være det at akslingen blir for kort ved maks fjæringsvei?

Dette er virkelig frustrerende og ikke minst dyrt.

Noen som har en god teori?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første gang denne gikk til skogen (var bare delvis ødelagt, men laget en ekkel lyd) var det original-del.

Denne gangen, klarte jeg å få tak i uriginalt kit, men det holdt tydeligvis ikke.

Har nå bestilt originalt kit igjen.. 1900 kr. Men dette finnes ikke på lager i norge, så må bestilles fra tyskland.

Så bilen må stå noen dager. ÆSJ!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"pakket" du leddet godt med fett da? ikke bare fyllte mansjetten..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel mulig at vinklene blir feil på akselen når man senker mye, men da burde det vært mange med ødelagte drivknuter der ute: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mange km kjørte du senket før du fikk problemer første og andre gang?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"pakket" du leddet godt med fett da? ikke bare fyllte mansjetten..

Joda, jeg pakket i godt både i mansjett og i drivleddet. var bare med ei pakke fett, men jeg brukte nesten 3.

 

Er vel mulig at vinklene blir feil på akselen når man senker mye, men da burde det vært mange med ødelagte drivknuter der ute: klø :

Ja, er dette jeg vil mene også. Dete hele er merkelig synes jeg.

 

Hvor mange km kjørte du senket før du fikk problemer første og andre gang?

 

Første gangen gikk det vel et par år el 20-25.000 km. denne gangen gikk det vel maks 80 mil.

 

Tok en bedre titt på bilen i sta, og så at det er noe på gang med å skje med fjærtårnslager og gummi på den siden foran. Skåla på toppen var over en halv cm høyere opp enn på passasjersiden, så mulig det er noe her som gjør at ting blir feil. Har bestilt nytt alt sammen, slik at er alt sammen foran der byttet i år og i forrige sesong (bilen er ikke brukt på vinteren).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har noen god ide?

Går og venter på deler, så blir ikke å bytte noe før uti neste uke, så har god tid til å bestille mer deler, dersom noen skulle ha n ide.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.