Golf 3 "Joey-mod" av hovedlykter - hvor mye skal/kan jeg lakkere?

Anbefalte innlegg

Splittet hovedlyktene til Golfen i går kveld (fy for en drittjobb!) og skal kjøpe varmebestandig svart lakk i dag for å utføre en "joey-mod".

Spørsmålet er da - hvor mye kan/bør jeg lakkere? Vil ikke gjøre slik at lyktene er ubrukelige til det de er tiltenkt, nemlig å lyse. Men samtidig er jeg jo ute etter den sotede effekten en slik modifikasjon vil gi.

 

Ødelegger jeg mye ved å lakkere de rillede delene av reflektor? Regner med de ikke reflekterer så mye lys åkke som, det er vel de slette blanke partiene som står for dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel selve reflektoren (de slette blanke partiene) som står for hovedlysjobben, ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel selve reflektoren (de slette blanke partiene) som står for hovedlysjobben, ja.

 

Takk for svar, da blir alt annet svart.

Føles nesten for ille å begynne å lakke splitter nye lykter, men men. Er jo nok av slike å oppdrive rundt omkring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

svart deg i tråden din jeg lasse..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lyst til å splitte lyktene på min for å modde litt - men fikk høre at de koster 12k stykke - så syter litt med det.

 

Legg ut bilder av jobben og resultatet ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lakket inni lykter på et par audier.

Vil anbefale å bruke et fint sandpapir og slipe litt det du skal lakke. Kjedlig hvis det flasser når det blir varmt av lyset.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å lakkere der det ere rillede flater ja, og rundt kantene. Jeg gjorde det på min, merket ikke noe til mindre lys :) Og vil anbefale alle å bruke en hårføner til å myke opp limen og ta av glasset istedefor å legge hele lykta i ovnen sånn som mange gjør.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

12062009442 (Small).jpg

 

Første runde med lakk. Bruker pensel.

Dessverre for sent å følge rådet om å matte ned litt med sandpapir.

Lakket alt jeg kunne svart. Satser på at det blir bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lyst til å splitte lyktene på min for å modde litt - men fikk høre at de koster 12k stykke - så syter litt med det.

 

Legg ut bilder av jobben og resultatet ?

 

Here you go, limer inn fra innlegget i G3-tråden min:

 

Gikk vel litt bananas med lakkingen, men når jeg prøvde glassene på lykta først så syntes jeg det så litt sånn halvferdig ut.

Så mattet ned kanten av glasset med 100-grit papir, gjorde rent, maskerte, og lakkerte.

Når det var tørket og jeg testet glasset på lykta så det MYE bedre ut.

Syns det ble bra, håper det blir fett på bilen.

 

13062009455Medium.jpg

 

13062009456Medium.jpg

 

13062009457Medium.jpg

 

13062009461Medium.jpg

 

13062009462Medium.jpg

 

13062009463Medium.jpg

 

13062009464Medium.jpg

 

13062009465Medium.jpg

 

13062009466Medium.jpg

 

13062009467Medium.jpg

 

13062009468Medium.jpg

 

Stor forskjell på bilde #3 hvor glasset ikke er lakkert, og de siste hvor det er lakkert. Mye bedre etter lakkering av glasset.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lakket ramma(det hvite) isteden jeg. Blir samme effekt, men man ser ikke den mørke kanten på glasset som du har nå..

 

Men blir bra! Gjør seg mye på bilen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så bra ut det der.

Men har du brukt ett lim (tech 7) med gråfarge for å feste glasset..?

Ser ut som det skinner gjennom en gråfarge rundt kanten der. Får tech 7 i sort også :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så bra ut det der.

Men har du brukt ett lim (tech 7) med gråfarge for å feste glasset..?

Ser ut som det skinner gjennom en gråfarge rundt kanten der. Får tech 7 i sort også :)

 

Ramma er malt svart....men likevel syns jeg det ikke ble mørkt nok og tok glasset også. Mesteparten av glasset som er malt svart nå er jo skjult av grill/panser/skjerm/fanger. Tror jeg........

Glasset er ikke limt fast enda, det grå er gamle limet som jeg ikke får av for love nor money. Klissete som fy, selv lynkvass kniv setter seg fast. Har kjøpt svart silikon som jeg skal lime det med, regner med at det grå forsvinner. Blir sikkert ikke 100% helt opptil, men som nevnt i tråden om Golfen - hele prosjektet gjør seg best betraktet fra en viss avstand:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.