#1 Skrevet Juni 12, 2009 Hørte idag gniksing fremme i forstillingen, å regner med at dette er en eller annen foring som er dårlig... - Er det mye jobb å bytte foringer på denne type bil ? denne typen har vell multilink ? - Er det andre deler som ev. bør byttes i samme slengen ? - Har også hørt at man bør ta 4 hjulskontroll etterpå, stemmer dette ? - noen som vet hva veil. pris for en slik jobb på verksted ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 16, 2009 har nå fått noen priser... dette er priser inkl. arbeid, deler, og mva og de tar en oppmåling av forstilling når foringer er byttet - skifte av fremre øvre tverrarm, begge sider.. pris ca 7500,- - skifte av fremre nedre bærearm, begge sider.. pris ca 5700,- men er det fornuftig å bytte av alle foringer når man først skal gjøre det ? eller er det bare tull ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 16, 2009 Hvis du skrur selv eller har en kompis som skrur så blir det MYE billigere. Komplett med ALLE 12 delene i forstillingen får du på forumet ifra 1400,- til rundt 2500,-. Det eneste er at du må få justert forstillingen etter dette er gjort, koster fra 1500,- og oppover på verksted:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 16, 2009 vet ikke hvor vanskelig det kan være å bytte foringer, aldri hatt behov for å gjøre det før... hvor mye slit det kan være pga at bolter, å foringene sitter som fa..n ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 16, 2009 på di øvre armene er det ofte en bolt som sitter dønn fast. alle di andre pleier å løsne lett.. byttet mange sånne sett da jeg jobbet på møller du trenger 18mm fastnøkkel + pipe. 16mm fastnøkkel + pipe og en hammer. + no 13mm verktøy. løsner den øverste langebolten lett er dette piece of cake... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 27, 2009 hvilken foring er det som normalt ryker først ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 29, 2009 Bytt alt med en gang. Tviler på at det er noen suksess å bytte bare det som er merkbart dårlig. Da går det nok ikke så lang tid før du må skru igjen Jeg ble overrasket over hvor mye som begynte å bli dårlig på min når jeg demonterte. Jobben er egentlig grei selv om du nok burde sette av noen timer skal du gjøre det alene. I tillegg til verktøy nevnt over er det greit å ha en gassbrenner tilgjengelig da det er godt mulig at det må varme til for å løsne den lange bolten til de øvre bærearmene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 29, 2009 Jeg har begynt bytte en og en. Jeg veit ikke om det har vært så lurt. Byttet øvre fremre og bakre på en side og øvre fremre på andre siden.(Iløpet av siste 12 mnd). Nå synes jeg at jeg kan høre en liten lyd igjen i enkelte situasjoner. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 29, 2009 ser norsk bildelesenter har bærebru kit... noe annet en øvre, og nedre bærebro som bør byttes når man først holder på ? http://salg.norskbildelsenter.no/4daction/WA_Bilder/?Vare=15397&ASP=5923162&Type=Audi&Model=A6&Year=2002&Back=WA_Varegruppe[P]ASP=5923162[O]amp;Type=Audi[O]amp;Model=A6[O]amp;Year=2002[O]amp;Varegruppe=0526 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 29, 2009 Jeg byttet alt når jeg først var i gang. I tillegg til det du finner i settet til NBS er det en liten arm mellom nedre fremre bærearm og krengestaget foran samt endeledd. Jeg kjøpte mitt sett gjennom Thomas Christiansen her på forumet. 2490,- for komplett sett. Dette skal være forsterket utgave. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 30, 2009 Jeg byttet alt når jeg først var i gang. I tillegg til det du finner i settet til NBS er det en liten arm mellom nedre fremre bærearm og krengestaget foran samt endeledd. Jeg kjøpte mitt sett gjennom Thomas Christiansen her på forumet. 2490,- for komplett sett. Dette skal være forsterket utgave. Er ikke forstillinga noe anderledes på facelift og pre-facelift? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...