Audi 100 quattro drar mot høyre

Anbefalte innlegg

Hei, har merket at når jeg kjører så må jeg holde litt igjen på rattet hele tiden, og hvis jeg slipper det så drar bilen seg mot høyre. Den drar ikke noe mer når jeg bremser, og lufttrykk er sjekket..

Har også lagt merke til at rattet er litt ute av stilling mot venstre.

Hva kan dette være? spissinga?

En annen ting jeg har lagt merke til er at i humper så rykker det i rattet, vet ikke om det er servoen på disse bilene som er sånn?

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er noen av dekkene feilslitt?

Tror du burde invistere i en firehjulskontroll, at bilen drar mot en side kan være på grunn av feil på spissing.

Men sjekk først etter slakk i forstillingen, du kan uansett ikke ta firehjulskontroll før dette er i god stand.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være mye som spiller inn... Ka enten være spissinga, camber,caster, skjevt slitte dekk, ubalanserte hjul eller for breie dekk som fører til sporing.

Så jeg vil også ambefale deg å ta enn 4hjulskontroll, hvis det er mulig.

Min er akkurat lik at den drar mot høyre, å der er spissinga helt på halv 8, å rattet skjevt . Når jeg skulle ha 4hjulskontroll på min måtte jeg bare gi opp, pga styrestaga som man justerer spissinga på satt som F.

Skal fikse dette når jeg får på det nye senkesettet til uka....er en del småting som skal ordnes da : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for hurtige svar:) jeg hører at det er en foring eller kule som er gåen forran der i humper, men hvordan finner jeg ut av hvilken det er? sjekker de eventuelt det på 4 hjulskontrollen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for hurtige svar:) jeg hører at det er en foring eller kule som er gåen forran der i humper, men hvordan finner jeg ut av hvilken det er? sjekker de eventuelt det på 4 hjulskontrollen?

 

Det er vanlig å sjekke opphenget på bilen ved enn 4hulskontroll, dvs. foringer, opphengskuler, styrekuler etc., så de vil nok finne ut hva og hvilke foringer etc som er defekt. Disse må da sansynlighvis skiftes før 4hjulskontrollen kan utføres, for å få den riktig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bilen skal på eu innen oktober, så lurer på og ta den nå i tilfelle jeg må bytte fjører og støtdempere. hvis jeg må det så setter jeg på senkesett, og da må man jo ha 4hjulskontroll uansett...

Hvilken rekkeflge høres fornuftig ut?

eukontoll først og så 4hjulskontoll? da får jeg jo i tilfelle byttet foringene som de sjekker på eukontrollen også..

Hvordan er det med priser på forstillingsdeler på disse bilene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville tatt eukontroll først, for da sjekker de jo alt som du sier, som kan føre til at bilen ikke er retningsstabil, å sier hva som må/bør skiftes.

 

Her har du priser på det du måtte trenge...

http://www.meca.se/?sc_lang=no

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.