#1 Skrevet Juni 12, 2009 Hei, Jeg har nå fått et "artig" fenomen med bremsene på bilen. Når jeg trykker inn bremsepedalen så klikker det i bremsene. Fenomenet fremkommer kun ved bremsing når bilen er i bevegelse og høres godt utenfor bilen, dvs når man har vinduet nede, kjører og bremser. Noen forslag? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 12, 2009 om det ikke er slakk i no opphengskuler og lyden er bare et lite klikk bestemt fra bremsene, så tyder mye på at klaven som holder klossene er for slakk i forhold til klossen slik at den slår frem og tilbake ved betjening. demonter calipper og sjekk slakken opp og ned på klossene. mål med søkeblad på en side når klossen er i anslag på motsatt side. hva er målet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 12, 2009 Hadde denne lyden på bilen min, og det var rett og slett fordi klossene foran var helt nedslitt. Byttet klosser, og lyden forsvant. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 12, 2009 (endret) Bremsene (skiver og klosser) er helt nye hele veien rundt . Caliperne bak er også nye. Det virker som det kommer i front. Jeg må få sjekket det med klavene. Tror nemlig jeg ga f... i å bytte de da jeg byttet klossene forran, hvis det er de små stålklemmene som fulgte med klossene du mener. I tillegg ble caliperne delt da jeg byttet så kanskje de rett og slett er dårlig skrudd på plass...?? Bilen var på eu kontroll i forrige uke så jeg er rimelig sikker på at det ikke er foringer eller opphengskuler som er slitte. Da ville jeg fått feil på det på eu kontrollen. Det er heller ikke en klunkelyd som er vanlig ved slitte foringer og opphengskuler. Lyden er faktisk noe lik at man slår to bremseklosser sammen, men kun et klikk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 12, 2009 når du skrur av calipper så tenker jeg på den braketten som sitter igjen.. stor i støpejern.. som ørene på klossene hviler på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 12, 2009 Tenker på delen til venstre på bildether.. (her vist bak) men du skjønner.. slakken i rotasjons retning mellom kloss og denne http://sites.internet.lu/folders/customautocraft/parts/CAC003889-XNL.jpg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 14, 2009 Har fått snakket med en mekaniker og han har gitt meg tilbakemelding på at det garantert er stålet i klossene som "klapper" mot caliperen. Dvs at løsningen er en god runde med kobberpasta for å få fjernet lyden. Brukte kobberpasta da jeg byttet bremsene, men i og med at jeg hadde problemer med at bremsene ikke "bet" ordentlig så ble den satt på verksted for en gjennomgang hvor bl.a caliperne bak ble byttet. Da er mest sannsynlig klossene blitt løstnet hele veien rundt uten at ny kobberpasta er brukt. Med andre ord er det logikk i at løsningen er kobberpasta. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...