#1 Skrevet Juni 12, 2009 (endret) Har lenge hatt intr. for bilpleie og med hjelp av Bernhard og Burny her inne så har jeg endelig fått prøvd meg litt.. Dette er første gangen jeg har fått brukt roterende maskin, så resultatet er langt fra perfekt, men må begynne ett sted for og lære sant? Bilen er min, en Audi TT 225hk Quattro 2003.. Forrige eier sa selv hun hadde maskin vasket den hver søndag.. Så det var jo ingen tvil om det.. Fant etterhvert ut bilen var omlakkert og att den var dårlig behandlet på den fronten.. Og nå som den skal selges ville jeg prøve og gi den en litt blankere finish.. Vask: - SS Bøtte m/Gritguard - Swisswax Waschpudel - CG Citrus & Gloss - SS Drying Towel - CG Drying Towel Lakk: - MG 85 - MG 80 - Gul sonus pad - Blå sonus pad - MF +++ - MG gold class voks Interiør: - SW Crystal (Vinduer) - Megs Interiør Shine Har ikke fått tatt så mye bilder , men noen.. Legger ut hva jeg har . Fikk også besøk av sjefen over alle sjefer fra nabo garasjen;) STOR takk til Bjørnar Kristansen for hjelp, tips og triks.. og utlån av utstyr og sted og stå! Ris/ros , triks og tips tas imot med STOR takk da jeg veldig gjerne ønsker og lære mere.. Mvh Joachim 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 12, 2009 ser jo bra ut dette:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 13, 2009 Takk stian:) må gå over en gang til. fikk litt sjolder så.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 14, 2009 Roterende gjør susen det! Kommer aldri til å stå å polere en bil for hånd noen gang igjen nå Så jo ut som du fikk bort en del swirls her da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 14, 2009 Roterende gjør susen det! Kommer aldri til å stå å polere en bil for hånd noen gang igjen nå Så jo ut som du fikk bort en del swirls her da. Helt enig! Ja fikk bort en del, men dette er første gang, og uten ull.. Ble også en del kjørespor og hologrammer igjen.. så må ta en runde til med blå pute og mg 80# Noen synspunkter på det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 14, 2009 DAM! Må få gjort noe tilsvarende med min. Hjalp jo bra mye det der Hvilken maskin og hvilke puter brukte du? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 14, 2009 Helt enig! Ja fikk bort en del, men dette er første gang, og uten ull.. Ble også en del kjørespor og hologrammer igjen.. så må ta en runde til med blå pute og mg 80# Noen synspunkter på det? veit at autoglym proff nr 12 funker med hånd polering for å ta bort hologram effekt. da det er rotasjonen på maskina som lager mye av det sier de som kan det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 16, 2009 DAM! Må få gjort noe tilsvarende med min. Hjalp jo bra mye det der Hvilken maskin og hvilke puter brukte du? Sonus puter(gul) og MG 85 er brukt her:) Wuth maskin bare fra jobben.. Bare og starte, dette var jo min første bil:) veit at autoglym proff nr 12 funker med hånd polering for å ta bort hologram effekt. da det er rotasjonen på maskina som lager mye av det sier de som kan det Jepp:) Får se hva jeg bruekr, men regner med det blir blå pute og MG 80 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 19, 2009 For å ta litt av de ripene du har under håndtakene kan du prøve scratch X fra megs.. Er jo tilnærmet ubrukelig sett i forhold til maskin-polering, men funker greit til steder man ikke kommer til med maskina.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 20, 2009 Takk for tips:D får prøve det på nye bilen;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...