Lyd bak i bilen, Sportback. HJELP!

Anbefalte innlegg

Jeg har en 2007 modell Audi A3 Sportback, og i vinter oppdaget jeg en lyd bake i bilen som jeg ikke skjønner hvor kommer ifra når jeg kjører i kjettingspor og humper etc. Høres nesten ut som om det er hattehyllen som dunker om dere skjønner ca hvilken lyd jeg mener. Virker som lyden kommer og går, av og til er den fremtredende og av og til ikke i det hele tatt. Møller har hatt bilen inne to ganger men ikke funnet noe feil, gikk over alt av dempere og foringer. En ting er sikkert. Noe lager lyd. Jeg skjønner ingenting, er så frustrert. Prøvde bilen uten hatthylle for sikkerhets skyld, fortsatt lyd. Alt er tight og fint i bagasjerom så jeg har ingen anelse. Vær så snill og hjelp meg noen. Jeg dør litt innvendig hver gang jeg hører lyden. : gråter :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en 2007 modell Audi A3 Sportback, og i vinter oppdaget jeg en lyd bake i bilen som jeg ikke skjønner hvor kommer ifra når jeg kjører i kjettingspor og humper etc. Høres nesten ut som om det er hattehyllen som dunker om dere skjønner ca hvilken lyd jeg mener. Virker som lyden kommer og går, av og til er den fremtredende og av og til ikke i det hele tatt. Møller har hatt bilen inne to ganger men ikke funnet noe feil, gikk over alt av dempere og foringer. En ting er sikkert. Noe lager lyd. Jeg skjønner ingenting, er så frustrert. Prøvde bilen uten hatthylle for sikkerhets skyld, fortsatt lyd. Alt er tight og fint i bagasjerom så jeg har ingen anelse. Vær så snill og hjelp meg noen. Jeg dør litt innvendig hver gang jeg hører lyden. : gråter :

Nå har ikke jeg samme bilen, men har en S2 coupe der jeg hadde ett lignende problem der det var ett eller annet som lagde lyd. Demonterte ALT i bagasjerommet og fant ut at ett av festene til vindus spyler tanken til bakluke vinduet var knekt. Dett skranglet så in i helv..... Bare ett tips. Vet ikke om du har slikt på din.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du slike plast spoilere på de fremmre bærearmene i bakstillinga? vanlig at festene på knekker.. om du da dunker på plastspoileren da med hånda så dunker den inn i bærearmen .. og lyden blir slik du beskriver inne i bilen, som en hattehylle om slår. ellers er det også skriv på slik lyd fra demperne bak. mest på eldre 8p men..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du slike plast spoilere på de fremmre bærearmene i bakstillinga? vanlig at festene på knekker.. om du da dunker på plastspoileren da med hånda så dunker den inn i bærearmen .. og lyden blir slik du beskriver inne i bilen, som en hattehylle om slår. ellers er det også skriv på slik lyd fra demperne bak. mest på eldre 8p men..

Hei og tusen takk for hjelp. Jeg sjekket idag og den er faktisk litt løs, fikk samboeren min til å sitte i bilen mens jeg prøvde å røre på den og hun mente at lyden kan stamme ifra den. Merkelig at Møller ikke sjekket dette. Den var løs men om noen fester var knekt er jeg usikker på. Får vel prøve å stramme til evt få den skiftet. Vet du om den har noen hensikt? Og igjen, tusen takk for hjelp. :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei:) bare hyggelig det. er veldig vanlig på disse veit ikke hvilken møller du bruker men vi veit godt om det på møller hos oss. de må byttes eller demonteres bare (trenger ikke ha de der.. er bare på de nyere årsmodellene, og vw har rett og slett droppet de helt selv på helt sisste modellen av golf v som er helt lik i understellet.) om man tar de av så ser man at det er noen små plast ører på ene kanten av de. de brekker av. og de blir liggende å slå i bærearmen siden plastørene er med på å holde den på plass i kanten:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei:) bare hyggelig det. er veldig vanlig på disse veit ikke hvilken møller du bruker men vi veit godt om det på møller hos oss. de må byttes eller demonteres bare (trenger ikke ha de der.. er bare på de nyere årsmodellene, og vw har rett og slett droppet de helt selv på helt sisste modellen av golf v som er helt lik i understellet.) om man tar de av så ser man at det er noen små plast ører på ene kanten av de. de brekker av. og de blir liggende å slå i bærearmen siden plastørene er med på å holde den på plass i kanten:)

Brukte Møller Trondheim, bilen var på to diagnose-timer. Tror bare de prøvekjørte den. Rart at lyden kommer og går litt, sikkert bare meg. Vet du om det er noe stress og ta de av? Må bilen heises?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kommer lett til bare du tar av hjulet:) sitter 2 plast propper på hver. festet fra innersiden av armen:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kommer lett til bare du tar av hjulet:) sitter 2 plast propper på hver. festet fra innersiden av armen:)

TUSEN TUSEN TUSEN TAKK!!! Du har serr peiling mann. Denne lyden har plaget meg i 8mnder, og hele problemet var et plastdeksel/vinge som var festet med to plastpropper. Fjernet det idag og lyden var borte, helt sykt. Tusen hjertelig takk dude. Si ifra om du er i Trondheim en gang, så skal du få en flaske konjakk:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.