#1 Skrevet Juni 13, 2009 eg og en kompis har diskutert no, "bi"turbo på s4 jobba ikkje dei i lag som en twin turbo slik han treng bare en turbo trykk målaseller treng han "2" turbo trykk målera til sin bil? eller held det me en målar? tips er flott.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 13, 2009 Jo, de jobber sammen. 1stk turbo per stylinder-rekke, dei er kobla sammen på 1stk innsug og han trenger derfor kún 1 måler:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 13, 2009 Er innsuget trykket måles på, så han skal ikke sitte og se på to stk nei Er vell forskjellige akumulatorer på de, slik at en er på lavt turtall og en på høyt ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 13, 2009 Er vell forskjellige akumulatorer på de, slik at en er på lavt turtall og en på høyt ? Atte hæh? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 13, 2009 Satt spørsmålstegn bak.. Har hørt at det er slik det er på biturbo.. Men om det ikke er slik så er det vell en pr sylinder rekke da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 13, 2009 http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=7597 http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=745 Sitat fra Hans Frisak: "Biturbo og Twinturbo er det samme... "bi" er latin og betyr to "twin" er engelsk og betyr to biturbo/twinturbo betyr at det er to turboer, det er bare forskjellige maater aa si det pa..." 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 13, 2009 jeg tror ikke S4 har sekvensiell turbostyring, bi,twin brukes ofte om hverandre, litt fra bilfabrikat til bilfabrikat hva de foretrekker å kalle løsningen. Eksempel på sekvensiell turbo er toyota supra mkIV twinturbo, denne har en turbo som sparker igang fra ca 1900rpm, drar jevnt og godt til 4500rpm da blir det et lite "hull" i registeret og turbo nr2 kommer inn i tillegg til den fra bunnen bruttern hadde en supra mkIV for noen år siden som jeg trimma litt for han da kovnerterte jeg den til "true twin turbo" som amerikanerne kaller det, med begge 100% samtidig, det resulterte i noe mer lag, kom godt igang på 3000rpm og dro hardere og mye jevnere ut til 7000rpm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 13, 2009 Så begge turboene jobber samtidig på S4? Har jo enormt bunndrag da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 13, 2009 Så begge turboene jobber samtidig på S4?Har jo enormt bunndrag da ja.. de er jo på str med 2 stk peanøtter da så ikke rart de er med fra bunn;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 13, 2009 ja.. de er jo på str med 2 stk peanøtter da så ikke rart de er med fra bunn;) dagens femmer! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 13, 2009 Hehe, den er grei nok Men på 1.8T kommer den ikke før 3000 da, men er vell noe mer moment i V6en uansett 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...