#1 Skrevet Juni 13, 2009 Hei har en s2 m rs2 bremser,tok av calypterne for å lakke de.Nå får jeg ikke noe pedal. Har luftet m den "gamle måten" brukt sånn pumpe sak,pumpet sikkert igjennom 5 liter og noen timer i dag m trykk luft. Får fortsatt ikke pedal.. Kan bomba vere ødelagt så den drar inn falsk luft? De virket før jeg lakkerte..Noen som har forslag på hva som kan vere galt eller noen triks på å lufte... Når jeg starter bilen og trykker på bremsen er det som abs slår slår inn på en måte. mvh sindre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 13, 2009 Jeg tipper på luft i ABS enheten. Kan luftes med VAGCOM: http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/absbleeding.html Du kan også få ut luft av ABS enheten ved å kjøre en liten tur og trigge ABS, så lufte igjen. Du har selvfølgelig luftet gjennom begge skruene på kaliperne? (bremsevæske er forøvrig billig hos Veng, ca 180kr for 5 liter) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 13, 2009 ok har koblet ut abs jeg hva gjør jeg da?har luftet bagge skruer ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 13, 2009 Luft med håndbrekket av hvis du fortsatt har S2 håndbrekk... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 13, 2009 Har byttet alt til rs2. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 13, 2009 (endret) Prøv og lufte på gamle måten. Det er ikke sikkert at stemplene bak har fylt seg med bremseveske slik at det fremdeles er luft der. Edit: så ikke at du hadde prøvd gamle måten. Du skriver at ABS er koplet ut, men har du fysisk fjernet setralen? Hvis ikke så ligger nok problemet der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 13, 2009 Du må ta en "bench bleed" av kalipere når de er nye, et har vært av bilen og mistet mye væske 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 13, 2009 har bare tatt av kontakten til abs følerne. alt er der.Hva er en "bench bleed" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 13, 2009 F.eks slik: http://www.teglerizer.com/triumphstuff/73gt6br_benchbleed.htm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 13, 2009 får prøve mere i morgen, er så at tenning må stå på da får jeg luftet abs og? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 13, 2009 Jeg ville tatt en bench bleed på kaliperne før jeg evt begynte å lufte ABS enheten. For å gjøre det må alle 4 hjul være i luften 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 13, 2009 Er så dårlig på engelsk jeg så jeg forsto det ikke.ler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 14, 2009 Du har ikke montert de på feil venstre og høyre slik at luftenippel ikke er "høyeste" punkt på calipper? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 14, 2009 det er piler på de,da er ikke luftenippler på det høyeste pungt. satt mine så pilene peker framover og da blir luftenipler nederst er det feil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 14, 2009 Da blir den lei å lufte ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 14, 2009 Hehe, der har vi løsningen ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juni 14, 2009 Skal vel også stå "l" og "r" på caliperne? for høyre og venstre.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juni 14, 2009 hm skal bytte jeg da. trodde pilene viste rulleretning jeg. sto andre veien før jeg tok de av trodde det var feil... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juni 15, 2009 Pilene viser rulleretningen. Det er bare at du har fått calipere fra en Porsche, og Porsche har caliperet festet i front av skivene, mens Rs2 har caliperne bak skivene. Pilene viser rulleretning pga at stemplene har forskjellig størrelse, så det er viktig å montere caliperne i henhold til pilene, ellers så vil du få skeivt slitte klosser. Så det du må gjøre er å skru av det bremserøret som er på enden av caliperet, og bytte plass med de to lufteniplene. Slik at røret er nermest bakken, og niplene peker opp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet November 11, 2009 Hei, Hvordan løste du problemet? Ett lite spørsmål, det står løft bilen klar av bakken med tenning på, vil det si att motor må gå? Hilsen en som ikke har så mye erfaring med dette :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet November 12, 2009 Hei,Hvordan løste du problemet? Ett lite spørsmål, det står løft bilen klar av bakken med tenning på, vil det si att motor må gå? Hilsen en som ikke har så mye erfaring med dette :-) Hvis du skal lufte ABS enheten så skal det være nok å først lufte på vanlig måte, så kjører du en liten tur der du aktiverer ABS funksjonen (grus eller løst underlag), så lufter du igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...