drivaksler audi urQ forskjellige lengder

Anbefalte innlegg

Når jeg skulle montere drivakslene i dag foran på min 80Q med urQ understell så jeg at den ene er ca 3cm lengre enn den andre, satt den lengste på venstre side og kort på høyre...

på høyresiden smetter bærekula rett inn i fjærbeinet, men på venstresiden treffer liksom bærekula ikke der den skal for å gli oppi hullet, er det normalt å måtte jekke litt på beinet for å få inn bærekula på disse bilene?? Alle delene har sittet sammen på bilen i fjor sommer, ingenting nytt så syntes det virker litt rart at det ikke skulle gå sammen uten jekking.. Skal ha det sammen i morgen om så både bilen og jeg skal grine, så raske innspill hadde vært bra.

PS har ikke stokket om drivaksler foran og bak, da de bakre har sitti på diffen siden de ble demontert..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer at den ene drivakselen er litt lengre enn den andre. Bærekula pleier å vere lett match å montere på disse. Du har ikke blandet forkjellige størrelser på bærekula, 17, 18 el 19 mm i diameter?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei, har brukt de bærekulene som satt der, ikke noe nytt noe sted, men problemet er at tappen som stikker opp på kula treffer liksom ikke hullet, men bommer med 10mm nesten

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og du får ikke dratt ut/dyttet inn fjørbeinet fordi drivakselen er for lang/kort?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, for lang liksom, selv om jeg bunner den så kommer liksom tappen ca 10mm utenfor der den skal.. har prøvd og stokke om akslene, da flytter problemet seg bare til andre siden.. må nok prøve og jekke litt på beinet i morgen og se om det går sammen da, har jo sitti sammen før så jeg ble litt satt ut! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

og bærebruene er jo helt like alle fire, så lurer litt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns å huske at dette er et vanlig problem for mini-helgerud også. Tror jeg alltid har brukt jekk for å komprimere demper for å få på bærekule både på mazdaen og audien. Men ta i betraktning at jeg akkuratt har fått opp mine sleepy-eyes nå fra en "liten" middagslur : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, du får legge deg igjen så kan du komme innom i morgen så jekker vi dritten på plass kristian!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

på min gikk dem rett i på coupen. men det er ut og inn du har probleme og ikke lengde? vis for da kan det bli feil med bærebrua vis den er til feil side. vis du forstår. oj ja den lange skal være på venstre side. sikker på at den har fått klemt den samen riktig inn på traversen? og ved spindelen?

har du mulighet til og ta og ta mål av styrestag den konen som går ned i fjør ben og gi meg. da jeg vurdere og lage opp noen mellom hylser fra coupe til urq. vis du har endeledd til 85 kan du gjere ta mål av det også.

mvh egil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, du får legge deg igjen så kan du komme innom i morgen så jekker vi dritten på plass kristian!

Vi ringes i morgen "tidlig" vi : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har heller ikke løsnet bærekula i fra bærearmen? Der er det jo avlange spor slik at bærekula kan flyttes inn/ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk det på i dag, dro bærekula helt ut, og vrei på hele fjærbeinet da smatt den inn..

Opplevde at nå som bilen står på bukker så er jo fjæringen helt nede og da går venstre fremhjul litt trått grunnet drivaksellengden, men jekke opp bærekula/fjærbeinet 1cm så går alt lett og ledig, den synker jo myyye mer enn det når den kommer på hjula sine, så tror dette blir bra jeg!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feil tråd.. hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.