Fjusking på høgt turtall

Anbefalte innlegg

Som topicen seier, har problemer med at motoren fjusker på høgt turtall, på 6000 rpm begynner bilen å putre, og bilen vil ikkje akslera meir. Prøvde å skifte plugger til Bosch Super, men hjalp ikkje.

Bilen er trimmet litt, med blandt anna større turbo, intercooler, spesialsnudd innsug, og større bensinpummpe.

Er det nokon som har tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du prøvd og redusere gapet på pluggene?? prøv med 0,5-0,6mm om du kjører standardcoiler?

Men først og fremst har du sjekket blandingsforholdet??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, korleis sjekker eg den? Gammle pluggene var kålsvarte når eg tok dem ut, betyr det for mykje uforbrent bensin, also for mykje bensin?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken bil det er snakk om kunne vært greit og vite..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

93' audi s2 2.2 tq aby

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å sjekke blandingsforholdet(Air-Fuel Ratio) må man ha en såkalt Bredbandslambda.

Innovate LM-1 / LC-1 er noen, AEM har også. Her er noen på forumet som selger Innovate sine system ivertfall.:)

Jeg synest ivertfall om man har en litt trimmet turbomotor så er AFR-måling en viktig sak. Da finner man ut mye allerede om hvorfor den fusker.

Lykke til :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å sjekke blandingsforholdet(Air-Fuel Ratio) må man ha en såkalt Bredbandslambda.

Innovate LM-1 / LC-1 er noen, AEM har også. Her er noen på forumet som selger Innovate sine system ivertfall.:)

Jeg synest ivertfall om man har en litt trimmet turbomotor så er AFR-måling en viktig sak. Da finner man ut mye allerede om hvorfor den fusker.

Lykke til :)

Takker :) Kven selger disse bredbåndslambdaene her på forumet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikkje rå til Breibåndsmåler no.Har tatt ut LMM for å sjå itte feil, ka skal eg sjå etter?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette lukter vel klassisk coilfeil? Kan du få låne en annen coilrekke, er det definitivt enklest!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette lukter vel klassisk coilfeil? Kan du få låne en annen coilrekke, er det definitivt enklest!

Riktig. Fekk prøve ein coilrekke frå en RS2, no går den som en klokke! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres bra ut! Og 034-coilsettet er vel den ultimate kuren for dette problemet.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, det er so, eg må kosta på meg på eit sånnt coilsett frå dei i framtie!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.