#1 Skrevet Juni 14, 2009 Heisann! Har nylig kjøpt meg en Audi TT 3.2 V6 DSG som jeg tenkte muligens kunne ha dratt nytte av litt mods! Finns det en plass jeg kan finne senkesett, "singelframe" front og sportseksos til min TT? Helst alt på en og samme plass, men er selvfølgelig ikke noe problem hvis det er forskjellige leverandører:p Takk så mye på forhånd. Mvh - Ture 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 14, 2009 Seriøst??? kødder du skal du ødelegge den fete 3.2 stylingen som er så sjelden i orginal form.. med en rar singleframe som ikke følge linjene på bilen i det heletatt? Det blir som å montere en styling front på en RS bil.. Senk + eksos helt kult... MEN visse ting fucker man ikke med syntes nå jeg da! For all del gjør hva du vil:) ikke min bil.. men det syntes jeg blir en bil som da passer inn i tråden "du gjør det helt feil" Sorry ass... Mvh Stian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 14, 2009 Må nesten si meg enig med Stian her , men til syvende og sist er det du som bestemmer hvordan du vil ha bilen. Gratulerer med rå bil uansett 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 14, 2009 (endret) Helt klart drit rå bil!! er det den orange som har stått på finn lenge? Grattis med feit bil! Håper bare den holdes unna singelframe;) blir litt som å montere angel eyes på en m3 e30 eller led striper på en rs2.. Men det er bare min mening:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 14, 2009 Heisann! Har nylig kjøpt meg en Audi TT 3.2 V6 DSG som jeg tenkte muligens kunne ha dratt nytte av litt mods! Finns det en plass jeg kan finne senkesett, "singelframe" front og sportseksos til min TT? Helst alt på en og samme plass, men er selvfølgelig ikke noe problem hvis det er forskjellige leverandører:p Takk så mye på forhånd. Mvh - Ture Her finner du det meste http://www.thettshop.com/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 14, 2009 Heisann! Har nylig kjøpt meg en Audi TT 3.2 V6 DSG som jeg tenkte muligens kunne ha dratt nytte av litt mods! Finns det en plass jeg kan finne senkesett, "singelframe" front og sportseksos til min TT? Helst alt på en og samme plass, men er selvfølgelig ikke noe problem hvis det er forskjellige leverandører:p Takk så mye på forhånd. Mvh - Ture Som nevnt: http://www.thettshop.co.uk har stort sett det du trenger. Men- med moderat senk og evt. sportseksos og ett sett med tøffe felger så har du kanskje Norges "feteste" TT :-) Det holder i massevis- og please revurder "single-frame" fronten. Lykke til uansett hvilken vei du velger med bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 14, 2009 Da er konklusjonen klar; singelframe blir ikke noe av! Takk for mange ærlige kommentarer, og vil egentlig si meg litt enig med dere! Skal prøve å få tatt noen bilder av bilen etter senk og effektanlegg er blitt montert! Ps: Ja, er den "oransje" som lå ute! Fikk en "helt grei deal" med han, hehehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 15, 2009 Har kjørt den tror jeg på kurs om dsg når det kom. gamle demo/pressebilen til møller omjeg ikke tar feil:) feit bil.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 15, 2009 Denne bilen? Trykk Her Kilde: Dinside.no TEST I tilfelle er det en RÅ bil! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 15, 2009 Denne bilen?Trykk Her Kilde: Dinside.no TEST I tilfelle er det en RÅ bil! Er faktisk akkurat den bilen ja! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 15, 2009 V6 stylingen er den peneste til TT. Milltek eksos som gir lager gromlyd til 3.2 motoren. Spesielt anlegget med high-flow sports catalysts. Bla Quality i Bergen selger Milltek. Stig Samuelsen som jobber der er her på forumet. http://www.quality-autoimport.no/storefront.php?pid=3895&action=request-info 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 15, 2009 Nydelig vogn,grattis. Keep it clean,dvs felger og evt litt senk.Samt soting av vinduer etc,så er du i mål. PS: Kan gå god for Milltek eksosen,dette er kvalitet! FMS selger dette,de gir 10% rabatt også http://www.tuningspesialisten.no 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 15, 2009 Gratulerer med grom kjøremaskin Jeg må henge meg på flertallet her, keep it clean! Senk og eventuellt hjul er rette veien å gå! Du har jo en svært sjelden bil, så kjennere bør se at det er en V6 synes jeg. Putter du på singleframe og div andre plastikkfantastic så tror forbipasserende det er en 1,8T grevling som er påkostet, og det vil du jo i utgangspunktet ikke!? Tips: Gjør "flappermod" før du kjøper Miltek, det gjør underverker med lyden, og koster ingen verdens ting Mvh Frode 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 15, 2009 Gratulerer med grom kjøremaskin Jeg må henge meg på flertallet her, keep it clean! Senk og eventuellt hjul er rette veien å gå! Du har jo en svært sjelden bil, så kjennere bør se at det er en V6 synes jeg. Putter du på singleframe og div andre plastikkfantastic så tror forbipasserende det er en 1,8T grevling som er påkostet, og det vil du jo i utgangspunktet ikke!? Tips: Gjør "flappermod" før du kjøper Miltek, det gjør underverker med lyden, og koster ingen verdens ting Mvh Frode "Flappermod"?? Skal holde den clean som dere sier.. Tror nesten ikke jeg vil skifte ut originalfelgene, da disse er lakkert i samme stil som håndtak og speil på bilen Senk og eksos blir bestilt, evt soting litt uti sommer'n.. Bilder blir tatt og publisert etterhvert PS: Takk takk for alle kommentarer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 15, 2009 Søk på feks. Youtube for "flappermod" Regner med det er dette Frode mener her :-) Lykke til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 16, 2009 Søk på feks. Youtube for "flappermod"Regner med det er dette Frode mener her :-) Lykke til. Ok! Da må jeg nesten ha en liten forklaring på hva det er, og hvordan man kjøper evt setter det på? Er jo helt på jordet her jeg nå Var jo STOR forskjell på de som hadde denne "flappermod" greia, så dette må man vel ha Tok en titt inni eksosen på TT'en her en dag, og la merke til at det var en "flap" inni der, men ikke vet jeg hva den er til Takk uansett til folket som skriver, råbra å lære nye ting om min første VAG 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juni 17, 2009 Ok! Da må jeg nesten ha en liten forklaring på hva det er, og hvordan man kjøper evt setter det på? Er jo helt på jordet her jeg nåVar jo STOR forskjell på de som hadde denne "flappermod" greia, så dette må man vel ha Tok en titt inni eksosen på TT'en her en dag, og la merke til at det var en "flap" inni der, men ikke vet jeg hva den er til Takk uansett til folket som skriver, råbra å lære nye ting om min første VAG Det er et vakumstyrt spjeld ved sluttdemperen som åpner seg ved turtall over 3200rpm. Spjeldet har den funksjon at det skal dempe eksoslyden på lave turtall og tomgang. Når motoren ikke er i gang står spjeldet åpent, når du starter lukkes det. Enkel løsning er å klippe vakumslangen 2cm fra vacumklokka, og sett i en liten skrue for å plugge slangen. Spjeldet står da i åpen stilling å du får en langt mer potent lyd. Det sies også at dette spjeldet aldri er like åpent som når den står uten vakum, altså selv på høye turtall så åpner det ikke mer enn rundt 70%, derav har flere i USA målt effektøkning på ca. 5hk ved å gjøre "flappermod" Tips: Når bilen står å går, så legger du deg ned bak og tar av vakumslangen, da hører du forskjellen med en gang Mvh Frode 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juni 17, 2009 Nydelig vogn,grattis. Keep it clean,dvs felger og evt litt senk.Samt soting av vinduer etc,så er du i mål. PS: Kan gå god for Milltek eksosen,dette er kvalitet! FMS selger dette,de gir 10% rabatt også http://www.tuningspesialisten.no Fikk beskjed fra FMS om noe annet i går.. at vw audi club ikke her noe rabat ordning med FMS lenger og at de ville ha en slutt på at folk tror det. var visst en avtale inngått i 2003 eller no, men den gjelder ikke lenger. så i utgangspunktet null rabat hos FMS igjennom klubben. (gjaldt H&R deler). det var meldingen FMS ga ved spm om club rabat. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juni 17, 2009 Det er et vakumstyrt spjeld ved sluttdemperen som åpner seg ved turtall over 3200rpm. Spjeldet har den funksjon at det skal dempe eksoslyden på lave turtall og tomgang. Når motoren ikke er i gang står spjeldet åpent, når du starter lukkes det.Enkel løsning er å klippe vakumslangen 2cm fra vacumklokka, og sett i en liten skrue for å plugge slangen. Spjeldet står da i åpen stilling å du får en langt mer potent lyd. Det sies også at dette spjeldet aldri er like åpent som når den står uten vakum, altså selv på høye turtall så åpner det ikke mer enn rundt 70%, derav har flere i USA målt effektøkning på ca. 5hk ved å gjøre "flappermod" Tips: Når bilen står å går, så legger du deg ned bak og tar av vakumslangen, da hører du forskjellen med en gang Mvh Frode Ahaaa, skjønner Skal klippe litt i morgen, så får vi se;) Takk takk btw!! Mvh -Ture 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juni 17, 2009 Fikk beskjed fra FMS om noe annet i går.. at vw audi club ikke her noe rabat ordning med FMS lenger og at de ville ha en slutt på at folk tror det. var visst en avtale inngått i 2003 eller no, men den gjelder ikke lenger. så i utgangspunktet null rabat hos FMS igjennom klubben. (gjaldt H&R deler). det var meldingen FMS ga ved spm om club rabat. OT: Jøss,det var rart.Fikk da dette i sommer jeg,på Milltek anlegget mitt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Juni 17, 2009 Fikk beskjed fra FMS om noe annet i går.. at vw audi club ikke her noe rabat ordning med FMS lenger og at de ville ha en slutt på at folk tror det. var visst en avtale inngått i 2003 eller no, men den gjelder ikke lenger. så i utgangspunktet null rabat hos FMS igjennom klubben. (gjaldt H&R deler). det var meldingen FMS ga ved spm om club rabat. Kanskje du orker å sende tilbakemeldingen du fikk til partner@vwaudi-club.no slik at de kan oppdatere Partnere / Rabattavtaler tråden, evt enda bedre prøve å fornye avtalen med FMS. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Juni 18, 2009 Har da vært i vei og gjort en "flappermod", og vil si at lyden på lavt turtall ble en god del forandret gitt Men vil vel nesten tro at Milltek effektanlegg vil gjøre lydopplevelsen enda mer spesiell..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Juni 18, 2009 Kanskje du orker å sende tilbakemeldingen du fikk til partner@vwaudi-club.no slik at de kan oppdatere Partnere / Rabattavtaler tråden, evt enda bedre prøve å fornye avtalen med FMS. ok:) gjør det nå jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Juni 18, 2009 Kanskje du orker å sende tilbakemeldingen du fikk til partner@vwaudi-club.no slik at de kan oppdatere Partnere / Rabattavtaler tråden, evt enda bedre prøve å fornye avtalen med FMS. Jeg fikk VACN rabatt hos FMS igår på et Milltek anlegg, så tror vi fortsatt har en avtale der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Juni 18, 2009 Hei Svaret jeg fikk fra FMS: "VAG klubben har ingen spesiell avtale med oss på H&R. Det vi ofte opplever er at medlemmene refererer til en avtale som ble gjort i 2004 i forbindelse med vårt 15-års jubileum, men denne avtalen er ikke fornyet. Vi har flere ganger bedt de som er ansvarlige for websiden til klubben om å ta bort den "gamle" avtalen, men dette har ikke blitt fulgt opp. Denne avtalen har aldri omfattet H&R." så nei ingen avtale der pr dags dato.. spess ikke på H&R fikk rabat jeg også men den var personlig og ikke igjennom vacn. sånn jeg forstod mailen så var det ingen avtale på noe lenger der utifra denne mailen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...