Anbefalte innlegg

For oss som dessverre bor i Trondheim i disse tidene med den jævla rulla.

Hvordan skal vi klare å lure de? Den beste metoden for å få senket effekten fortest når du blir vinket inn av toskene som vil ha penger av deg. Uten å bli tatt for noe. :P diskusjonen starter nå ! :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du jobber vel i BT eller TV du, da? :P

Eller tenker ikke på at alle som vil kan lese?;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

forslag til dere: (helt gratis... ;) )

 

-knapp for å tvinge bilen i nødmodus?

-mekanisme for å koble fra LMM? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enda bedre, krets som deler spenningssignalet fra LMM (regulerbar delefaktor for å tilpasse maks effekt) slik at du aldri har mer luft tilgjengelig (i følge LMM) til å benke mer enn original effekt. Ikke vanskelig å lage, bilen vil fungere rimelig normalt (i motsetning til nødmodus forslaget over).

 

Lage til en bryter slik at bilen starter i "safe-mode" med original effekt, og så må en deaktivere kretsen for å få full effekt. På samme måte som på nye M5 som starter i vinter-modus med "bare" 400hk : rolleyes

 

Lukter business dette her ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha.. Najs! Tenker de stusser litt , når de ser svær snurre osv nedi, og a4'en bare benker 150'ish hester! Hadde vært tøft. Men tenker på, er vel bare å lage en knapp som bytter over til original programvare? Tar jo null tid å flashe hjernen på bilen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I artikkelen i Adressa så stod det at de fikk med seg en kontrollør hele veien fra kontrollen og inn på rulla, nettopp for å unngå at folk benytter seg av slike fikse løsninger. (men om bilen starter på et "orginalprogram" hver gang den startes er det neppe noen som kan nekte deg å kvele bilen i et kryss ;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I artikkelen i Adressa så stod det at de fikk med seg en kontrollør hele veien fra kontrollen og inn på rulla, nettopp for å unngå at folk benytter seg av slike fikse løsninger. (men om bilen starter på et "orginalprogram" hver gang den startes er det neppe noen som kan nekte deg å kvele bilen i et kryss ;-)

 

Nja.. tanken bak det er ganske rikig, men med store turboer og slikt på gang, så blir det jo aldri mindre effekt enn det det er på grunntrykk. Og de fleste med en kurrant mengde effekt har fort 0.8-1bar grunntrykk, så det blir en del effekt alikevel. Bremset f,eks en A4 1.8tq med GT2871r for en tid tilbake på grunntrykk (0.9bar) og satt fortsatt igjen med 317hk. Så det stopper seg litt der, kan jo selvfølgelig slå ihjel noen hk med feit blanding og lav tenning på "nød" løsningen, men med en turbo av litt størrelse så er man fucked uansett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare en liten tanke: Alle som står i fare for å bli tatt med for mye effekt, de kan jo bare bygge seg banebiler (lisensiert så klart) og kjøre bilen på henger til og fra treff (les man må da passe på å ha "hengerlappen"). Dermed vil den rulla være en ubrukelig investering for BT da de ikke vil ha mulighet til å ta noen... Og etter lang nok tid vil de selge den fordi de ikke har no bruk for den, en "trimmer" vil da kjøpe den til spottpris og alle vil da få muligheten til å bremse bilen uten at BT gjør det;)

 

Så etter stund kan alle som har banebil igjen begynne å kjøre på de norske veiene uten frykt for at BT står rundt neste sving med rulla si....

 

LES: Er ikke helt realistisk tanke men men...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

...hvorfor kan man ikke bare få det godkjent og betale det det koster...da slipper man jo å tenke på det... : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

...hvorfor kan man ikke bare få det godkjent og betale det det koster...da slipper man jo å tenke på det... : rolleyes

 

Fordi beløpet kan bli opp i mot et huslån i størrelse?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare en liten tanke: Alle som står i fare for å bli tatt med for mye effekt, de kan jo bare bygge seg banebiler (lisensiert så klart) og kjøre bilen på henger til og fra treff (les man må da passe på å ha "hengerlappen"). Dermed vil den rulla være en ubrukelig investering for BT da de ikke vil ha mulighet til å ta noen... Og etter lang nok tid vil de selge den fordi de ikke har no bruk for den, en "trimmer" vil da kjøpe den til spottpris og alle vil da få muligheten til å bremse bilen uten at BT gjør det;)

 

Så etter stund kan alle som har banebil igjen begynne å kjøre på de norske veiene uten frykt for at BT står rundt neste sving med rulla si....

 

LES: Er ikke helt realistisk tanke men men...

 

Nja vet ikke med deg da og skal ikke tenke i andres pung men det er ikke alle som har værken råd, tid eller plass til å ha banebil. Mange som har en 2,2 tq de har investert 20-30 000 inn i å fått ~400 hk. Dette er da hverdags og banebil. Man kan jo seff ha en 2,2 tq org men det går jo som en bøtte møkk. Skal man da ha en banebil ved siden av så er det ikke langt man kommer med 20-30 000. Så trenger man ett sted å ha den lagret når den ikke brukes. Det er ikke alle som er bønder her inne med låve etc å lagre ting på. Man må som du nevner også skaffe seg en henger eller leie en hver gang man skal på treff.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nja.. tanken bak det er ganske rikig, men med store turboer og slikt på gang, så blir det jo aldri mindre effekt enn det det er på grunntrykk. Og de fleste med en kurrant mengde effekt har fort 0.8-1bar grunntrykk, så det blir en del effekt alikevel. Bremset f,eks en A4 1.8tq med GT2871r for en tid tilbake på grunntrykk (0.9bar) og satt fortsatt igjen med 317hk. Så det stopper seg litt der, kan jo selvfølgelig slå ihjel noen hk med feit blanding og lav tenning på "nød" løsningen, men med en turbo av litt størrelse så er man fucked uansett.

 

 

Men for de som er redd for å bli tatt for chipping av en bil som fortsatt har orginal(e) turbo(er) bør det kunne fungere. Dog er det vel tvilsomt om tallene som kommer fram hos Statens Vegvesen er så skumle med bare chip at det egentlig er noe problem - jeg tviler egentlig på det. (i såfall har de, og stoler veldig på, presist kalibrert utstyr uten særlig feilmargin)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

...hvorfor kan man ikke bare få det godkjent og betale det det koster...da slipper man jo å tenke på det... : rolleyes

 

: haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter å stusser mere jeg på hvordan folk tør å sitte her ofentlig og legge ut hvordan lure BT triksene sine! Er vel nesten garantert noen som Jobber hos BT som er medlemer i denne klubben og kan sitte fritt å lese allt her inne!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.speedflip.com/

 

Man får ikke tak i noen man ikke vet hvem er :D

 

(å en får sikkert gratis ferie en mnds tid om de finner det ut allikevel :D )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter å stusser mere jeg på hvordan folk tør å sitte her ofentlig og legge ut hvordan lure BT triksene sine! Er vel nesten garantert noen som Jobber hos BT som er medlemer i denne klubben og kan sitte fritt å lese allt her inne!

 

Tviler på det har kommet opp noe her som de ikke alt er klar over? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tviler på det har kommet opp noe her som de ikke alt er klar over? :)

 

Joa sant nok de vet nok allt mye. men sitter mye kunskapsrike personer her inne som sikkert kommer med noen gode forslag BT ikke allt kan også!:) vi trenger ikke servere det på sølvfat til dem eller tenker jeg da!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En S2 med mye effekt koster jo ikke mye å få registrert...om den er registrert i Norge for mer enn 10 år siden. Er jo endel A4 som også kryper den grensen.

Og da er det jo godkjenningsprosessen for å få det i vognkortet som gjenstår...men det kan jo kanskje være like stort problem som å skaffe penger til veie...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En S2 med mye effekt koster jo ikke mye å få registrert...om den er registrert i Norge for mer enn 10 år siden. Er jo endel A4 som også kryper den grensen.

Og da er det jo godkjenningsprosessen for å få det i vognkortet som gjenstår...men det kan jo kanskje være like stort problem som å skaffe penger til veie...

 

Antagelig...og så er det sikkert en del som enten ikke har tenkt på det eller som ikke bryr seg om at de kjører en bil som ikke er godkjent...og det går fint helt til noe skjer og forsikringsselskapet evt. finner ut av det...da sitter man der med skjegget fullt av postkasser, men det er en annen historie.

 

Nok OT fra meg...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke ta sorgene på forskudd heller :)

 

Blir man tatt , så blir man tatt :) , jeg er bare så hjertelig glad for at bilen min har passert 10års jubileumet :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

venter stille og rolig frem til slutten av desember :D da blir det 10-års jubileum rett før jul.... fin julegave... bakseter og "gratis" trim :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe ingen bekymring for meg.. kommer ikke oppå den rulla uansett hvor mye de vill;) så mitt tips.. skamsenke bilene karer;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det beste må vel være å ha luftfjæring, så kan du "slamme" bilen til bunns, for så å hive kontrolleren til høydejusteringa på sjøen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye bakkeklaring må en ha for en slik rulle? :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det beste må vel være å ha luftfjæring, så kan du "slamme" bilen til bunns, for så å hive kontrolleren til høydejusteringa på sjøen :)

 

kan være lurt å ha den mern si du har mistet den istede;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.