Periodisk Feil, starter ikke når varm. 2.7T

Anbefalte innlegg

Har et lite periodisk problem på bilen min.

2 ganger de siste mnd har bilen nektet å starte når den var varm, har vært ute og kjørt for så å stoppe en kort stund og når jeg da skal starte bilen igjen så er det NULL tenning.

Lar jeg bilen stå i 30min å "kjøle" seg så starter den igjen på første slaget.

Har forsøkt å finne noe om dette på nett men de som har hatt samme feil har aldri funnet ut hva det er.

Noen som kan ha noen forslag til hva det kan være?

Er en 2.7biturbo.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første jeg tenker på er hallgiver?

Mener å ha lest at også noen 2,2T motorer har hatt dette problemet. Dvs hallgiveren sensoren slutter å virke når den blir for varm, men kommer til seg selv når den kjøles ned.

Jeg er usikker på hvor den sitter på 2,7T, men hvis den sitter lett tilgjengelig feks i framkant av motoren som på 2,2T kan du neste gang den ikke vil starte prøve å kjøle den ned med feks trykk/kjøle luft på sprayboks, kaldt vann e.l. og se om den starter da. (Mener du får kjøpt "kjøle luft" på boks hos bla Clas Ohlson, Biltema etc...

(Hvis hallgiveren slutter å virke mens bilen går vil den fortsette å gå ved hjelp av "hjelpe systemer" i ECU, men du vil ikke få start igjen uten hallgiver signal når du først har stoppet...)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kamerat har nesten samme problem på sin 100 2,8 V6, bare at her må den stå endel lenger. Regner med at det kan være samme feilen! Fint om du skriver det her om du finner feilen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kamerat har nesten samme problem på sin 100 2,8 V6, bare at her må den stå endel lenger. Regner med at det kan være samme feilen! Fint om du skriver det her om du finner feilen!

Det kan du si! når feilen oppstår hos meg har jeg ikke strøm inn til tennings modulen på torpedo veggen,men det er kansje ikke likt på 2,7.. prønde vag com,men fikk ikke kontakt med motorstyringa.. på det tidspunktet så startet og gikk bilen fint. Noen som veit hvor hallgiver sitter på 2,8 da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekka feillager?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

funnet ut noe??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde denne feilen på en 2,8, og der var det hallgiver som var problemet.

Det kan du si! når feilen oppstår hos meg har jeg ikke strøm inn til tennings modulen på torpedo veggen,men det er kansje ikke likt på 2,7.. prønde vag com,men fikk ikke kontakt med motorstyringa.. på det tidspunktet så startet og gikk bilen fint. Noen som veit hvor hallgiver sitter på 2,8 da?

Det sitter en hallgiver i bakkant på høyre side (sett forfra).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

funnet ut noe??

Ikke annet enn at det har skjedd flere ganger nå i varmen. starter på første slaget så fort bilen har kjølt seg litt ned.

Får bestille en hallgiver og få byttet den for dette er sinnsykt irriterende.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Idag toppet det seg helt, påvei hjem fra jobb, E18 ut av oslo, klokken er 1600, utfartshelg,34grader i lufta og audien bare dør uten forvarsel. fikk krøket meg inn på en lomme så jeg ikke sto midt på E18, ventet 1.5 time til motoren hadde kjølt seg ned og den startet på første slaget, kjører videre og kommer til slependen hvor akkurat det samme skjer, vanntempen ligger på 90 og oljetemp på 90 når det skjer, venter nye 1.5 timer før bilen starter igjen og jeg kommer meg hjem.

Er det fremdeles hallgiverene som kan være problemet her?

Kommer til å bytte begge i håp om at det er feilen. har ikke fått lest om det er noe feilkoder med vag-com ennå.

PS: har sett på div forum at folk med samme feil også har hatt feil med crank position sensor. ikke bare Hallgiveren.

men de har gitt samme symptomer om det er den ene eller andre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjipt. det er litt flaut å stå sånn på ei lomme.... - er det som om den ikke tenner /får bensin eller er den helt dø? min også stoppet her en dag ,helt plutselig, men der var det luftinntakslangen som hadde klart og halveis løsne fra lmm. så den fiksa jeg ganske billig med en skrutrekker,men jeg stod og lurte lenge før jeg så det(var på undersiden) kjipt er det uansett å stå sånn å ikke vite rå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den kuttet akkurat som om man slår av tenninga, null fusk eller noe først.

så er nok noe med tenning.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VAG-Com klarer nok å finne dette ganske fort.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VAG-Com klarer nok å finne dette ganske fort.

Håper det, mattis kommer en tur imorgen og scanner.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper du har en god unnskyldning for ikke å kjøre sykkel i dette været!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper du har en god unnskyldning for ikke å kjøre sykkel i dette været!!

Den beste av alle, har ikke lappen ennå.: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få rævva i gir da mann! ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne feilen har jeg også hatt på min S4 2,7. Var noe sinnsykt irriterende greier.. og dyrt å få fiksa.. :(

Men så var det igjen fikset hos Møller..

Den ga ingen feilmeldinger i Vag-Com noe som ikke gjorde det noe lettere.. så Møller måtte feilsøke.

Husker ikke helt hva de kom frem til.. men var noe elektrisk / styring av noe på/i motor..

Kan se om jeg finner ut av det i morgen.

Eller så kan du stikke innom nærmeste Møller og spørre hva som er gjort med DL79245 for en stund tilbake.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne feilen har jeg også hatt på min S4 2,7. Var noe sinnsykt irriterende greier.. og dyrt å få fiksa.. :(

Men så var det igjen fikset hos Møller..

Den ga ingen feilmeldinger i Vag-Com noe som ikke gjorde det noe lettere.. så Møller måtte feilsøke.

Husker ikke helt hva de kom frem til.. men var noe elektrisk / styring av noe på/i motor..

Kan se om jeg finner ut av det i morgen.

Eller så kan du stikke innom nærmeste Møller og spørre hva som er gjort med DL79245 for en stund tilbake.

Hadde vært supert om du fant ut hva de byttet. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ser det ut som at vi fant feilen.

intermittent fault på engine speed sensor. også kalt crank position sensor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det de byttet på min var motoromdreiningsføler, kostet den nette sum av 3200 kr.

06A 906 433 C er partnummeret.

engine speed sensor, er vel sikkert samme delen.. om vi oversetter rett over ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det de byttet på min var motoromdreiningsføler, kostet den nette sum av 3200 kr.

06A 906 433 C er partnummeret.

engine speed sensor, er vel sikkert samme delen.. om vi oversetter rett over ;)

Stemmer, det er delenummeret, men den koster heldigvis bare 600 inkl frakt og mva fra statene. ;o)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jøss! det var prisforskjell! lurt å leite litt før en handler ser jeg. bra det ordner seg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få rævva i gir da mann! ;)

DONE! ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dæven! grattis , har du sykkel da?

jeg har en cbr 600F men har ikke fått meg lapppen enda.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde denne feilen på en 2,8, og der var det hallgiver som var problemet.

Det sitter en hallgiver i bakkant på høyre side (sett forfra).

Kan vel nevne at jeg har vært på den lokale høgger'n å brukt 75,- på "ny" hallgiver fra en A4 V6,og nå funker 100'n som gull igjen! ble mere lett starta generelt og.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.