#1 Skrevet Juni 15, 2009 Ny helg og nye muligheter i jakten på den perfekte kombo og glans.. Helgens offer er bilen til Marius her på forumet som forøvrig ikke er veldig flink til å stelle med bilen sin Vel, det er fleip, bilen var godt maskinvasket fra før han fikk den og jeg har stort sett mobbet han for ha en så "herja" bil Alt på bilen er lakkert før han overtok i februar, bortsett fra taket, og det var her utfordringen lå... Det så ikke ut, bortsett fra om kvelden når det var mørkt, da så det bra ut.. Så vi satte igang lørdags morgen, jeg tok ferja til Horten. Bilen var vasket kvelden før av Fireman m/dame(ho slurvet forøvrig på felgene). Begynte med å claye bilen med Megs Pro mild clay og Optimum No Rinse som lube. Ingenting å sette fingeren på, bilen var asfaltfri og piggdekkstøvfri. Fyrte så løs på dette her med Scholl S03+ og ull, samt medium polishpad fra Scandicshine. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 15, 2009 Vi fikk også til en temperaturmåling av lakken, her viser den 58grader, det høyeste jeg var oppe i var 80grader Prøvde så med Scholl S30+ pg orange Scholl pad som neste steg, men det ble for mildt.. For moro skyld så hadde jeg tatt med meg flasken min med Menzerna 106FF og denne ble brukt på grønn polishpad fra Scandicshine. da avsluttet vi etterhvert hologramfritt med en nydelig overflate.. Bilen er langt ifra ferdig, da vi kun har gjort dette på panser, tak og bagasjeluke.. Resten av bildene for lørdagen: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 15, 2009 Søndag ble bilen gjort ferdig.. Fireman har forøvrig også gjort en kanon innsats.. Samme prosedyre som lørdag, endel RDS igjen, og skal dette vekk er jeg redd for at vi graver for dypt i lakken... Bilen ble vasket etter polering med en Traileravfetting for å fjerne oljer, smakte og luktet vondt.. La på CG Vertua Bond og CG E-Zyme til slutt... Bilder etter søndagens økt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 15, 2009 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 15, 2009 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 15, 2009 Ble jo temmelig perfekt, det der Utrolig flott bil også..... Hvordan var lakken, hard? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...