Audi A8 3.0TDi Quattro 06mod

Anbefalte innlegg

Ny helg og nye muligheter i jakten på den perfekte kombo og glans..

 

Helgens offer er bilen til Marius her på forumet som forøvrig ikke er veldig flink til å stelle med bilen sin :P

Vel, det er fleip, bilen var godt maskinvasket fra før han fikk den og jeg har stort sett mobbet han for ha en så "herja" bil :) Alt på bilen er lakkert før han overtok i februar, bortsett fra taket, og det var her utfordringen lå... Det så ikke ut, bortsett fra om kvelden når det var mørkt, da så det bra ut..

 

Så vi satte igang lørdags morgen, jeg tok ferja til Horten.

Bilen var vasket kvelden før av Fireman m/dame(ho slurvet forøvrig på felgene).

Begynte med å claye bilen med Megs Pro mild clay og Optimum No Rinse som lube. Ingenting å sette fingeren på, bilen var asfaltfri og piggdekkstøvfri.

 

001.jpg

 

Fyrte så løs på dette her med Scholl S03+ og ull, samt medium polishpad fra Scandicshine.

 

002.jpg

003.jpg

004.jpg

005.jpg

006.jpg

007.jpg

008.jpg

009.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi fikk også til en temperaturmåling av lakken, her viser den 58grader, det høyeste jeg var oppe i var 80grader :D

 

010.jpg

 

Prøvde så med Scholl S30+ pg orange Scholl pad som neste steg, men det ble for mildt.. For moro skyld så hadde jeg tatt med meg flasken min med Menzerna 106FF og denne ble brukt på grønn polishpad fra Scandicshine. da avsluttet vi etterhvert hologramfritt med en nydelig overflate..

 

Bilen er langt ifra ferdig, da vi kun har gjort dette på panser, tak og bagasjeluke..

 

Resten av bildene for lørdagen:

 

 

011.jpg

012.jpg

013.jpg

014.jpg

015.jpg

016.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Søndag ble bilen gjort ferdig..

 

Fireman har forøvrig også gjort en kanon innsats..

 

Samme prosedyre som lørdag, endel RDS igjen, og skal dette vekk er jeg redd for at vi graver for dypt i lakken...

 

 

Bilen ble vasket etter polering med en Traileravfetting for å fjerne oljer, smakte og luktet vondt..

 

La på CG Vertua Bond og CG E-Zyme til slutt...

 

Bilder etter søndagens økt..

 

017.jpg

018.jpg

019.jpg

020.jpg

021.jpg

023.jpg

024.jpg

025.jpg

027.jpg

028.jpg

033.jpg

034.jpg

035.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble jo temmelig perfekt, det der :)

Utrolig flott bil også..... Hvordan var lakken, hard?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.