Anbefalte innlegg

Skal ha lys i en barmåler...kan jeg bruke en standar høyttaler ledning?

Den skal jo bare styrer pæra frå et rele.....

Skal følge dash-instrumentlys.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er standard høytalerledning?

 

Til det bruket du beskriver vil det holde med en kabel på 1,5 kvmm med den avstanden det sannsynligvis er snakk om.

 

Hvorfor rele?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper 0,75mm også duger jeg da ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte 0,75mm2 når jeg kobla opp min måler iallefall! Det er jo ikke så stor strøm som går gjennom ledningene :)

Koblet mitt på ledningen fra sigarettenner`n.

 

Skal du ha barmåler på Polo`en eller? :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Standar ledn= kjip liten sak som følger med div høyt og på kompaktannlegg inne feks.......Har fått svar egentlig av en annen også...etter jeg la inn tråden...ville bare være sikker........

Lars-Inge...Relè pga følge lyset i dashen=relè til å styre strømmen......

Magnus...hadde jeg enda hatt lys i tenneren ville jeg tatt det derfra.....pga den virker vel uansett om tenninga er på el ikke tror jeg...tenneren altså..?

Og JA...jeg skal ha LYS i barmåleren....men ingen sa noe om strøm til måleren.......Warning: Gult prosjekt pågår....... :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Standar ledn= kjip liten sak som følger med div høyt og på kompaktannlegg inne feks.......Har fått svar egentlig av en annen også...etter jeg la inn tråden...ville bare være sikker........

Lars-Inge...Relè pga følge lyset i dashen=relè til å styre strømmen......

Magnus...hadde jeg enda hatt lys i tenneren ville jeg tatt det derfra.....pga den virker vel uansett om tenninga er på el ikke tror jeg...tenneren altså..?

Og JA...jeg skal ha LYS i barmåleren....men ingen sa noe om strøm til måleren.......Warning: Gult prosjekt pågår....... :-)

 

Skjønner fortsatt ikke hvorfor du skal ha rele, men du skal kanskje ikke koble det sammen med det øvrige instrumentlyset?

 

Hvis du skal ha det sammen med det øvrige lyset trenger du ikke rele nemlig...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.