#26 Skrevet Juni 18, 2009 ta kontakt direkte med dagligleder der du kjøpte bilen ogklag som bare det.. ikke gi deg.. hender at forhandler føyer seg da og tar på seg regninga selv om garantien ikke dekker;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Juni 18, 2009 Jepp, venter på svar fra hva de sier nå, de snakket om å ta lykta fra en "ny" demobil. Må si jeg synes det er SVÆRT skuffende av Audi (fabrikken) å mene at dette er slikt som kan skje. Hvis de hadde fått sett bilen i virkeligheten mot en vegg, så ville de jo sett at det ser ut som jeg har en xenon lampe og en halogen lampe! Hvis det er feil som Audi kan "leve med", så begynner virkelig jeg å lure.. Utifra de tallene Audi leverer ang. salg om dagen i verden, burde de kunne spandere på seg ei ny lampe til oss som helt klart har fått feilvare.. Hvis ikke, blir jeg fort erke-fiende (BMW) mann.. Så skuffet blir jeg da, det er ikke mye premium over det hele lenger da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Juni 19, 2009 Har jobbet en del med LED de siste par årene, og fabrikkene generelt sier at LED-produksjon er vanskelig med tanke på å få alle batcher helt lik i fargetemp. Dette er ett problem for meg ved reklamasjoner. Dvs. hvis noen har en defekt LED parklyspære er jeg nødt å sende dem 2 nye for å bytte begge. På denne måten unngår jeg at kundene får fargeforskjell. Syns nesten Møller burde tilby samme. Er det slik at de og sliter med å holde fargetempen lik fra batch til batch, så må de faktisk bytte begge lyktene fra en og samme batch på din bil. Skulle bare mangle. Fredrik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Juni 19, 2009 Har jobbet en del med LED de siste par årene, og fabrikkene generelt sier at LED-produksjon er vanskelig med tanke på å få alle batcher helt lik i fargetemp. Dette er ett problem for meg ved reklamasjoner. Dvs. hvis noen har en defekt LED parklyspære er jeg nødt å sende dem 2 nye for å bytte begge. På denne måten unngår jeg at kundene får fargeforskjell. Syns nesten Møller burde tilby samme. Er det slik at de og sliter med å holde fargetempen lik fra batch til batch, så må de faktisk bytte begge lyktene fra en og samme batch på din bil. Skulle bare mangle. Fredrik Er audi som sier stopp på garanti.. ikke møller.. og som kjent er det på norske biler audi som står for garantien de 2 første årene og møller 3 året. og på en ny bil da om audi sier nei... ja da er det null dekning..så det er ikke så rart om en forhandler som ikke har solgt bilen engang avslår å ta dette på egen kappe, da det er en kostbar del.. og det ikke er noen gull tider økonomisk nå om dagen. syntes derrimot at forhandleren som har solgt bilen feks kan bytte ut lampen med en på en demo bil eller noe.. rett og slett for å gi god service. fortsatt en rep kostnad de får 0kr i støtte fra fabrikk eller importør på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Juni 19, 2009 Skjønner. Ja dette burde forhandler ha ordna opp i med en gang.. Er jo en selvfølge at lyktene skal se lik ut!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Juni 19, 2009 Synes det er svakt at ikke Audi kan ta seg 20 sek til å skru på lysa og sjekka at de fungerer, da hadde de sett dette med en gang. Det er en enkel kvalitetskontroll. Når det da først viser seg at en kunde har fått utlevert dette slik, og det plager kunden, da mener jeg virkelig at Audi, og ikke nødvendigvis forhandleren skal fikse dette. Audi burde egentlig være forbanna glade i oss, vår første Q7 selvantennte midt på natten for et par år siden, og holdte på å ta livet av meg. (Fikk beskjed av ambulansepersonellet som sjekket meg at et par minutter til i det rommet, så hadde jeg bare sovnet inn. Ettersom det var så mye farlig gass der etter all plasten som hadde smeltet på bilen). Vi var veldig "snille" mot de da dette skjedde, hadde vi vært sleipe hadde vi utnyttet dette til det fulle (medier osv) at prestisje bilen deres (som de selv sier) Q7 selvantenner midt på natten. Lite gunstig... Endte med et hus som ikke var å bo i på et halvt år, en stk. ødelagt båt, min stakkars golf ble kondemnert, og MASSE helvette med forsikringsselskap og tull.. Da kunne de virkelig spandert på meg like lys på bilen min!!!!!!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Juni 23, 2009 Da har jeg fått bestillt nytt hovedlys på bilen min. Så nå håper jeg bare fargen er "riktig" på denne.. Noen her med B8 som kan gå ut å se på sine LED lys, om de er litt rosa/blå, eller om de er helt hvite/lys lys grønn? Bare så jeg forsikrer meg om hvilken lampe de skal bestille opp? Sist jeg sjekket en annen B8 var det rosa/blått som var den "riktige" fargen, siden begge lysene hadde denne fargen. Så hvis noen gidder sjekke hadde dette vært helt suverent! Var forresten forhandleren som dekker ny lykt av egen lomme, Audi fabrikken dekker ikke dette. Flott av forhandleren, utrolig skuffende av Audi! De kunne gjort slik at hvis f.eks. 5 av ledene hadde en annen farge, var dette nok til å skifte lyset. På en måte slik som "pikselgaranti" på LCD skjermer.. Hvis det er 4 eller mindre som har en svak fargeforskjell, så byttes lykta ikke.. Hos meg er ALLE bortsett fra en i feil farge, så da mener jeg de bør ta det på sin kappe... Uansett, nå ser det ut til at det løser seg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Juni 23, 2009 'Kult:D tungtrått av audi dette syntes jeg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Juni 23, 2009 Flott at det ordner seg. Skriv en mail til Audi og forklar saken til dem, og nevn at det er ett tankekors at forhandleren erstatter dette. Er jo tydelig at det var en "feil" som måtte utbedres i allefall.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Juni 24, 2009 Ja, bra det ordner seg nå! Håper bare virkelig jeg får en ny lykt som er nogenlunde lik.. Ville vært typisk om jeg tar feil, og nå bytter den lykta som har jeg tror har "feil" farge.. Ingen der ute med B8 som kan sjekke om det er litt rosa-blå nyanse på lysene sine? Eller om de er helt hvite? Skuffende av Audi, bra av forhandler. Må si jeg begynner å bli litt skeptisk til Audi nå, de har ekstremt lekre produkter, men kvaliteten begynner jeg å lure litt på.. Som du Stian nevnte, med din fars BMW = Null trøbbel på 2 år! Q7'n fikk bobler på bakluka etter 10 mnd. og 10000 km.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet August 7, 2009 Har det ordnet seg nå? Jeg kan godt sjekke LED lysa mine, er bare litt redd at jeg har samme feil som deg.. hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet August 8, 2009 Har det ordnet seg nå?Jeg kan godt sjekke LED lysa mine, er bare litt redd at jeg har samme feil som deg.. hehe Fikk byttet den lykta jeg mente det var noe galt med ja, så nå er forskjellene minimale.. Det er litt forskjell enda, men det er jo da selvfølgelig fordi den nye er enda litt mer rosa enn den gamle.. Så nå orker jeg egentlig ikke bry meg, ser ikke forskjell hvis du ikke studerer hver eneste lille LED lampe.. Skulle selvfølgelig vært fikset den og, men orker ikke krangle mer.. Virker som jeg fikk slutten av et parti lykter på den ene siden, og starten på et nytt parti på den andre, slik at begge var "feil" iforhold til de mange andre har fått.. Du får gå ut å sjekke lysa dine, kjør mot en lys vegg, så ser du fort forskjell om det er noe der Synes fortsatt det er svakt av Audi, ser stadigvekk biler på veien med KLAR forskjell på høyre og venstre lykt.. Skal Audi først bruke disse fancy LED stripene sine, burde de gjennomgå visse kvalitetskrav først! Er vel kanskje en grunn til at "ingen" andre leverandører bruker så omfattende LED belysning i front som Audi.. (Ja, jeg vet om både Insignia og f.eks. E-klasse) Du kan jo uansett sjekke dine og, så vet du det ihvertfall med sikkerthet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...