GoodYear Eagle F1, gode dekk?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg må ha meg 2 nye dekk, og har fått en pris på disse dekka på 1150kr + rabatt fra Statoil kortet.. ( Usikker om det var for begge eller 1 dekk! )

Er dette ok pris?

så på http://www.dekkonline.com at dem var litt billigere der, så er litt usikker på hvor jeg skal kjøpe..

 

Hvordan er det å ha 2 forskjellige typer dekk på bilen?

Kjører med Nankang nå, og bytter da ut de 2 foran..

Har dette noe å bety siden dekka er på samme aksling?

 

Kom gjerne med andre dekktips til rundt 800 - 1400,-

 

~ Tommy

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er knall dekk! GSD3 eller Asymetric du har fått pris på? Hvilken dim?

Har gatt dette på flere av mine biler og er det beste jeg har hatt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

...er det beste jeg har hatt :)

 

Det finnes mye som er bedre på markedet men da koster det ofte mer også ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aldri hatt det selv, men absolutt alle jeg kjenner som har hatt disse dekkene, klager på den dårlige holdbarheten. "Henger på som en klegg", men slites også deretter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte opp 4 slike i 225/45/17 på 200 20v'en min på en sommer sesong, UTEN banekjøring. Da var ALLE 4 på korden. De sitter som f på veien. Kjempedekk sånn sett, og de ryker veldig godt :P Men som andre sier, de slites fort. Var den utgaven med V mønster jeg hadde.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

pass på å ikke få de som er produsert i thailand.. de er beregnet for å brukes i varmere klima og er mye hardere. håpløse på vått spessielt.. hadde disse før i thailand utgave. de er ikke fake.. bare hardere. holder sikkert 100k da hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Asymetric som de selger nå har mye bedre holdbarhet en de gamle GSD3 som hadde V mønster.. Synest hodbarheten er bra i forhold til veigrep.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde gsd3 på s4 c4... Kjørte nesten fire sesonger på dem, da ble de byttet ut pga. skeivslitasje...

Men sommeren er jo kort her oppe :)

 

gsd3 var for meg superbra- satt bra og holdt lenge....

Men ser mange som sier at de slites raskt, vet ikke helt hvorfor mine var så bra

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har prøvd Eagle Assymetric i noen mnd etter anbefaling fra Jon Gravir (Jon's dekk og felg) og disse er jeg knall fornøyd med. Jeg syntest de er i samme klasse om Michelin PS2.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om det er GSD3 eller Asymetric jeg har fått pris på.

Har det på mail på jobben...

Dimensjonen er : 225/45-17

 

Men virker jo som om det er gode dekk ifølge svarene her i tråden..

Fikk pris på et annet dekk også, men husker ikke navnet ifarta.. Det var da litt billigere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde dette dekket på Mercedesen jeg hadde sist, var meget fornøyd og merket ikke noe til slitasje problemene noen av dere nevner, kjørte Stavanger - Tromsø (via sverige) Og Tromsø - sverige -Tromsø uten og merke noe særlig slitasje, + mye bykjøring og hyttekjøring da:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har prøvd Eagle Assymetric i noen mnd etter anbefaling fra Jon Gravir (Jon's dekk og felg) og disse er jeg knall fornøyd med. Jeg syntest de er i samme klasse om Michelin PS2.

 

Seriøst?!? : eek : Jeg har ingen erfaring med Assymetric dekket, men er det virkelig å sammenligne med PS2? Hva er threadwear på Assy dekket?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte et sett med GSD3 225/40/18 i 2 sesonger, ca 20.000km på vei og ca 100 runder på Nordschleife....syns levetiden på de dekka var imponerende, og et grep på vått og tørt som var helt topp! Anbefales absolutt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte et sett med GSD3 225/40/18 i 2 sesonger, ca 20.000km på vei og ca 100 runder på Nordschleife....syns levetiden på de dekka var imponerende, og et grep på vått og tørt som var helt topp! Anbefales absolutt

 

Sesongkort på Nordschleife da eller? Ikke akkurat gratis å kjøre :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da tror jeg at jeg går får disse GSD3 dekka!

Skal få ny prsi på disse idag, så får jeg se når dem er klare til å hentes :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Seriøst?!? : eek : Jeg har ingen erfaring med Assymetric dekket, men er det virkelig å sammenligne med PS2? Hva er threadwear på Assy dekket?

 

Jeg syntes det ja, har hatt begge. Og ble veldig imponert av disse og dessuten er de vel ca 1000 lappen billigere/stk en PS2 (iallefall prisene jeg fikk fra Jon)

 

Har kjørt et par mnd på de nå og merker ikke noe til stor slitasje, utenom det normale. Disse er laga i tyskland og er ikke asia dekka, det er det vel stort sett bare Eiker, Sharif o.l. jallasjapper som selger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er best av GSD3 og Asymetric?

Er det stor forskjell mht. slitasje osv?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sesongkort på Nordschleife da eller? Ikke akkurat gratis å kjøre :(

 

jepp ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.