Erfaring med 95 passat 1.8 90hk?

Anbefalte innlegg

Søstern lurer på å kjøpe en passat 1.8 90 hk.

Fattern har en 1.6 med 100hk og den går ikke mer enn akkurat bra nok!

Noen med generelt erfaring med disse bilene med disse motorene? Bilen generelt har jeg jo ok erfaring med siden fattern har hatt en i 4 år.

motorkode abs/adz

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Søstern lurer på å kjøpe en passat 1.8 90 hk.

Fattern har en 1.6 med 100hk og den går ikke mer enn akkurat bra nok!

Noen med generelt erfaring med disse bilene med disse motorene? Bilen generelt har jeg jo ok erfaring med siden fattern har hatt en i 4 år.

motorkode abs/adz

Synes 1,8 90 hk i passat 35i funker greit jeg til vanlig kjøring uten å dra tunge hengere osv. Men er ikke noe racer bil, men helt greit til vanlig bruk. Fin konebil/motor

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt passat med 1.8 90 hk i 11 år nå.. Er nå andrebilen, og den har fungert prikkfritt hele tiden.. Og er kjørt tett på 300 000km nå... Så den motoren er helt grei i en slik bil.. Som nevnt over her, ingen racerbil.. Men fungerer veldig godt til vanlig bruk...:) Gi den god syntetisk olje og skikkelig filter, og nye plugger i ny og ne, og den vil fungere i mange år til:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

min far sin passat 1,8 91 mod har gått 380.000km uten noe tull, pluss en kompis har en 88 mod 1.8 90 hk gått over 400.000km..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes personlig at 1.8 literen er litt dvask, og at 2.0(8v) som jeg har sjøl kan utrette mirakler i forhold til den motoren.

Kommer som sagt ann på hvordan vedkommende som skal ha bilen kjører. Skal du ned til butikken, osv. er 1,8 mer enn kurrant nok, men om du skal kjøre mye langt osv. annbefaler jeg nok en litt friskere motor. Bensinforbruket for 2.0 og 1.8 er ganske så likt også.

Når det gjelder driftsikkerhet osv. er det vel ingenting å si på på disse bilene, utenom at du skal lete lenge etter noe i samme prisklasse som er bedre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes personlig at 1.8 literen er litt dvask, og at 2.0(8v) som jeg har sjøl kan utrette mirakler i forhold til den motoren.

Kommer som sagt ann på hvordan vedkommende som skal ha bilen kjører. Skal du ned til butikken, osv. er 1,8 mer enn kurrant nok, men om du skal kjøre mye langt osv. annbefaler jeg nok en litt friskere motor. Bensinforbruket for 2.0 og 1.8 er ganske så likt også.

Når det gjelder driftsikkerhet osv. er det vel ingenting å si på på disse bilene, utenom at du skal lete lenge etter noe i samme prisklasse som er bedre.

Min erfaring er at 1,8 8v 90hk monopoint bruker 1 dl mindre på langkjøring enn 2.0 8v 115hk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.