#1 Skrevet Juni 16, 2009 Hei! Da jeg (eller en slem kompis) har klart å rote bort nøkkelen til golfen 2`rn min så må jeg bytte tenningslås. Har Haynes boka, men skjønner ikke hvor den låseringen som står nevnt der sitter henn? Noen som vet det? Må tydeligvis ut med den for å få løsnet den helt..Den er ganske løs nå, men mangler det siste så er vel den ringen det! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 16, 2009 Har gjort den jobben der en gang. Men er ikke helt med på det du nevner her..??..bilder hadde vært en fordel. Eller, skal bla gjennom Haynes boka om litt og se om jeg husker det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 16, 2009 Så litt i boka: Den låseringen som sitter på selve rattakslingen må hvertfall vippes/lirkes av...den er pressa innpå og hvis du er forsiktig så kan den brukes opp igjen. Hvis den bøyes og mister formen må du sikkert ha ny. Jeg fikk brukt opp den som satt der. Men står også i boka at tenningsnøkkelen må sitte i for å dra av hele greia da...spørs om det blir vanskelig for dere som mangler nøkkelen da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 16, 2009 må borre på et strategisk punkt. dog, så husker jeg ikke hvor, men bently'n har iallefall den info'n i seg er noen mm unna et merke av noe slag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 16, 2009 må borre på et strategisk punkt. dog, så husker jeg ikke hvor, men bently'n har iallefall den info'n i seg er noen mm unna et merke av noe slag. Ja, men det er vel for å få ut selve låsesylindern. Står i Haynes boka det også. Tror han først mener å få ut selve "huset" detta sitter i som er festet rundt rattstamma.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 16, 2009 Okey! takker. Ja, jeg må ha ut det "i rundt" ja, så trenger vel ikke borre tror jeg, men det blir et problem når jeg må ha nøkkelen på den andre låsen ja..Hmm, får tre et skrujern inn i låsen da kanskje! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 17, 2009 Okey! takker. Ja, jeg må ha ut det "i rundt" ja, så trenger vel ikke borre tror jeg, men det blir et problem når jeg må ha nøkkelen på den andre låsen ja..Hmm, får tre et skrujern inn i låsen da kanskje! Ok. Men det er en her på forumet som har samme problemet på en audi nå (ligger under teknisk-mekanisk tror jeg..). Han ble anbefalt å skru av dørhåndtaket på passasjersiden (ettersom låsen der er minst slitt) og ta med den til den lokale vw-audi sjappa så kunne de muligens bestille ny nøkkel, eller lage en ny. Var noen som sa det holdt med vognkortet også...kan være verdt å sjekke ut så slipper du mye pez.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 17, 2009 Ok.Men det er en her på forumet som har samme problemet på en audi nå (ligger under teknisk-mekanisk tror jeg..). Han ble anbefalt å skru av dørhåndtaket på passasjersiden (ettersom låsen der er minst slitt) og ta med den til den lokale vw-audi sjappa så kunne de muligens bestille ny nøkkel, eller lage en ny. Var noen som sa det holdt med vognkortet også...kan være verdt å sjekke ut så slipper du mye pez.. Så den tråden i går jeg å! Så genialt ut det, så jeg har skrudd ut låsen nå å skal se hva gutta på Madsen klarer:) Takk for hjelpa.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...