Min semesteroppgave: "Rocco"

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg kunne dele semesteroppgaven min med dere siden det er en video av en bil mange her liker.

Oppgaven var å lage en visuell presentasjon av Scirocco´n.

Alt ble tatt opp i Vestfold.

 

Hovedfokuset mitt er som fotograf, så desverre syns ikke jeg personlig at klippen er helt vellykket. Siden jeg aldri har gjort noe slik før er jeg likevel passelig fornøyd med resultatet, selv om jeg mener videoen er for lang (minimumsgrense på varighet i oppgaven..).

 

Noen bilder fra opptak:

bilen_skr__liten.jpg

 

dolly_profil_skjerm.jpg

 

kamera_bak_bil.jpg

 

kamera_foran_bil.jpg

 

oversikt.jpg

 

3270_171423370522_821095522_6817762_6881

 

 

Takk til Møller Bil Tønsberg for samarbeid og utlån av bil, og Gluecifer for musikk.

Håper folk liker den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funker ikke ?!?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merkelig...

Legger bare ut vanlig link istedenfor, den funker hvertfall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes den var kul jeg- tross "lagging"

Lykke til med oppgaven!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Linken funket.

Utrolig bra film! Eneste som jeg kunne sette fingeren på var at slutten var litt brå. Kunne gjerne vært litt info om bilen, historie eller no slik?

Ellers var den veldig bra!

Nesten så Møller burde ta denne i bruk til reklame;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fik meg til å tenke på bilrepotasje alla top gear osv.... Positivt ment!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig bra på tross av lagging : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opplevde ikke no lagg når jeg skrudde av hd, men veldig bra! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så veldig kult ut!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kul film, flotte effekter, grunnen til at det lagger hos folk er internett linja dems hjemme tenker jeg. Lagget ikke noe her. Kjempe kvalitet også, kunne tenkt meg at du filmet rundt hele bilen engang også og et par still bilder så man får mer helhets intrykk på slutten. Ellers synes jeg det var knallbra. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dritbra! Lyst å ramse opp hvilket utstyr osv du brukte?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for hyggelig tilbakemelding!

Grunnen til at det lagger litt er pga. teknisk feil med videoen. Jeg var sløv og bæsja litt på leggen tidlig i redigeringsprosessen slik at frameraten ble forandret. Det vises ikke veldig godt, så hvis det lagger mye er det pga. nettet.

 

Kamera: Sony hvr-z1e

Tatt opp i HDV (1080i50, "fake" full hd.)

Libec og manfrotto stativ.

ABC dolly og jib.

Redigert i final cut pro.

 

Ang. slutten så synes jeg selv også at den er veldig brå.

Hadde en kul avslutning med bilen i utstillingslokalet men klarte ikke å klippe det bra sammen siden det ble filmet veldig impulsivt og derfor mangler 2-3 klipp for å sy det sammen. Kunne tenkt meg å avsluttet videoen litt tidligere, men da hadde jeg kommet under minimumskravet på varighet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig bra film! minnet meg litt om wagenwerks filmene. og det absolutt en positiv ting;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

personlig syns jeg det ble veldig likt top gear/wagenwerks, det er bra, men kanskje ikke så originalt, er vanskelig å komme på noe nytt, menmen.

 

endel av kjøringen kunne kanskje vært bedre, virket litt "billig" om du skjønner?

 

heng meg for at jeg er ærlig men:P

 

alt i alt var det en meget behagelig film!

 

mvh

stian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

personlig syns jeg det ble veldig likt top gear/wagenwerks, det er bra, men kanskje ikke så originalt, er vanskelig å komme på noe nytt, menmen.

 

endel av kjøringen kunne kanskje vært bedre, virket litt "billig" om du skjønner?

 

heng meg for at jeg er ærlig men:P

 

alt i alt var det en meget behagelig film!

 

mvh

stian

 

Top gear var inspirasjonskilden, og håpet var å kunne bruke videoen som en liten "Her er jeg...åpen for jobbtilbud..." til bl.a. Broom og andre bilprogrammer rundt om.

 

Ang. kjøringen så er den veldig puslete.

Sånn som situasjonen var ville jeg ikke ta noen sjanser ved å be sjåføren (klasse-kompis) om å pushe bilen på offentlig vei, med "Scirocco" skiltplater. I tillegg var jo avtalen med Møller Tønsberg at de skulle få en kompi av videoen, så jeg ville ikke ta noen store sjanser.

Neste gang har man forhåpentligvis bil og bane til fri disposisjon....DA skal det bli hardkjør!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du bilder av stativene du bruker? Er litt interessert i å se hvordan slikt utstyr ser ut:)

 

Er de dyre stativer? Tenker spesielt på det stativet du bruker for å bevege kamera.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første innlegg er oppdatert med noen bilder

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott film, nydelig redigering. Du har potensiale til å forbedre deg litt her og der, men som du nevnte selv. Så ble det som det ble!

Dette er uten tvil en stor inngangsbillett til bransjen for reklame/bil-testing.

Stå på !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.