Anbefalte innlegg

Jeg kjører nå med 034 RS2 oppsett. Dvs turbo, manifold, dyser, chip, boost-chip, 3bar-vmap.

Når turbo kommer skikkelig rundt 3 smeller trykket til og motor går i nødmodus idet turbotrykket i dashen passerer 2,5. Mener man skulle unngå nødmodus når man har 3bar v-map.

Har prøvd å sette i den originale wg-fjæra, men er ingen forskjell med 1,9bars fjær eller den originale.

Kan det være noe med N75?

Noen som har noen tips?

Stemmer det at det reelle turbotrykket blir 2bar overtrykk når måleren i dash står på 2,5 med 3bar vmap?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har ikke lekasje i noen slanger? Prøvd og trykktesta systemet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har ikke satt N75 feil vei da? Den lange stussen på den skal i innsugslangen / sugeside turbo.

Hvis du har montert den feil lader den altfor mye.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis enn monterer magnetventilen feil vei så får du kun grunntrykke som er ca 0,7. ihvertfall sånn på S2 en min.

jeg hadde samme problemet som deg og da var det gått hull på slangen mellom magnetventilen og wg`en... der skal ikke mye til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke hvis du setter den med lange stussen i feil hull, da får du max trykk og da blir wastegate åpnet med eksostrykket.., dette

opplevde jeg/vi på en S4 AAN motor, den ladet over 2 bar og da hadde eieren montert n75 feil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ofte når N75 er defekt så lader den altfor mye også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

N75 er generelt risky for alt over ca 1.7 bar. Jeg hadde en som lekket og sendte trykket rett opp i 2.5bar.

Mange som har rast motor pga N75 som har gått istykker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger.

Dette problemet kom jo etter jeg bytta til RS2 oppsett, men har jo hatt av alt, så kan godt være N75 er feil vei.

Vi får se hva jeg finner ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg er ikke enig i det der alså:P

jeg tok n75 ventilen min og snudde ventilen og da fikk jeg orginaltt laddetrykk og når jeg satt den riktig vei så lada den 1,7 som rs2 oppsette mitt skal gjøre.

jeg gjorde dette for å få org ladetrykk når jeg skulle kjøre den på rullene landevei.

da bytta jeg om på den som skal til wg og den som går i innsugsslangen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

N75 er generelt risky for alt over ca 1.7 bar. Jeg hadde en som lekket og sendte trykket rett opp i 2.5bar.

Mange som har rast motor pga N75 som har gått istykker.

 

Hvis N75 er defekt, må man ha en ny eller kan man "jukse" ved å kun ha den elektrisk tilkoblet og bruke man boost contr.?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du kan ha den tilkoblet og bruke man boost controller ja...

vel å merke så lenge den gir de ohm`a den skal...

det står det noe om en plass.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var problemet løst.

Det var slangen fra turbo til N75 som var lekk. Nå ble det plutselig full kontroll på ladetrykket. Eneste problemet er at jeg har fått blåst opp noen ventiltetninger på eksosiden pga altfor høyt trykk...Skiftet tettninger forrige helg...og må nok ta det oppatt denne helga. Godt jeg begynner å bli dreven på ventiltettninger nå..med toppen montert. Håper det ikke blir noe mere før ferien nå.

 

For øvrig skummelt det der med stor turbo, hvis man plutselig mister kontroll på trykket og det fyker i været...fort gjort å dra på seg noen timer i garasjen da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låner tråden din litt jeg da ettersom jeg har nøyaktig samme problem som deg... passerer 3500 omdr. på 3.gear eller tyngre.. lader mer enn normalt og "BANG" bråstopp- nødmodus.. skal seff sjekke denne slangen det første jeg gjør i morgen. Hvis det ikke skulle være denne, hvor kan da problemet ligge? Hva kan man få høyere ladetrykk av? N75 er nevnt og denne slangen da...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var problemet løst.

Det var slangen fra turbo til N75 som var lekk. Nå ble det plutselig full kontroll på ladetrykket. Eneste problemet er at jeg har fått blåst opp noen ventiltetninger på eksosiden pga altfor høyt trykk...Skiftet tettninger forrige helg...og må nok ta det oppatt denne helga. Godt jeg begynner å bli dreven på ventiltettninger nå..med toppen montert. Håper det ikke blir noe mere før ferien nå.

 

For øvrig skummelt det der med stor turbo, hvis man plutselig mister kontroll på trykket og det fyker i været...fort gjort å dra på seg noen timer i garasjen da.

 

Godt at det løste seg forresten=) Alltid like gull=)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan ikke tenke meg hva annet det kan være enn noe med N75 og de vakumslanger som er koblet til denne. Hvis kontakten til N75 er av, skal bilen lade grunntrykk bare...men uten nødmodus og kutt. Jeg opplevde derimot bråstopp da det var lekasje på trykksiden også, men da var det jo segg mindre trykk enn normalt.

Ble litt imponert over dette 034oppsettet nå når jeg endelig fikk orden på trykket. Drar utrolig fint på utover registret. Original ny RS2-snurre lader ikke akkurat like tidlig som før, men burde vel være holdbar til noen runder rundt jorda.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.