Fjerne små asfaltprikker fra lakken

Anbefalte innlegg

Sliter veldig med å få vekk svarte små prikker fra lakken på bilen min. Nederst på framdørene spesielt så samler det seg små svarte prikker som ikke går vekk med høytrykkspyler eller svamp. Må skrape med neglene lenge for å få de vekk. Finnes det en scrub sak som fjerner dette lett?

 

--

Og hvor kan jeg få kjøpt stort microfiber håndkle?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Clay er tingen for deg ;) Jeg får ikke lov til å anbefale forhandler her inne, så den får noen andre ta seg av...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kan jo jeg anbefale merke ;)

 

Meguiars clay bar er tingen for deg. Har brukt dette selv et par ganger, og resultatet blir perfekt hver gang.

microfiber håndkle får du hos de fleste butikker som selger meguiars produkter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

og det kjøper du vel på bilxtra... Før du kaster deg inn i leireopplegget (som gir topp resultat), bruk vanlig avfetting først, så sparer du en del på clayén.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøv matolje på en svamp!! det funker faktisk,jeg kjørte gjennom en nyasfaltert vei å fikk sinsykt mye på biln å da ble jeg anbefalt dette av arbeiderene på stedet.å det forsvant.men bruk rikelig med olje å gnikk,samme hvordan matolje.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

micro kluter Stoooooore ... Rema 1000 nett handla meg en pakke hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Riccardo clay fungerer ypperlig! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Riccardo clay fungerer ypperlig! :)

 

Jeg brukte Riccardo på Sciroccoen, og den tar alt uten å lage riper. Husk å legge på ny voks for å beskytte områdene bedre etter at du har clayet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prickbort eller eller Autoglym Tar remover først (Eller begge deler), så clay etterpå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan prøve med diesel det bruker vi på asfaltmaskinene for å rengjøre de

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Parafin funker og bra. Voks etterpå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eller lampeolje, helt konge....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eller lampeolje, helt konge....

 

Lampeolje er bare renset parafin (og mye dyrere);)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lampeolje er bare renset parafin (og mye dyrere);)

 

er vel litt feitere er den ikke det? Husker jeg prøvde f-34, det er jo stort sett parafin (97% om du vil) og det syns jeg funka drittdårlig men men...........

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel litt feitere er den ikke det? Husker jeg prøvde f-34, det er jo stort sett parafin (97% om du vil) og det syns jeg funka drittdårlig men men...........

 

Skal være det samme, bare renset, slik at den er luktfri og brenner renere (soter mindre).

Parafin er genialt til rensing av omtrent alt som er.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bruker maskin og polish jeg:) funker fett på hvit bil... Og der syntes det godt ! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bruker maskin og polish jeg:) funker fett på hvit bil... Og der syntes det godt ! :)

 

Hvis du går rett på lakken med maskinpolering for å fjerne asfaltflekkene, er du modig...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du går rett på lakken med maskinpolering for å fjerne asfaltflekkene, er du modig...

Hm mulig jeg missforstod, jeg tenker på de bittesmå brune rust partiklene man får etter vinten jeg. for de går rett av med polish. uten noen striper osv.. Fikk beskjed om å ta det slik av fattern som har drivi lakk verksted i over 15år og holder på med detailing av HD sykkler nå. Og det funker helt supert til det i allefall.. men mulig jeg missforstod type flekk:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De flekkene er nokså mye mindre skumle, ja :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De flekkene er nokså mye mindre skumle, ja :P

 

My bad:p trodde dette varen gammel tråd.. ser jo nå at det står tydelig.. sorte små prikker: flau :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.