Anbefalte innlegg

kjørte nettopp hjem fra ett lite lan party og så at den orginale ladetrykks måleren i dashboardet på min audi s4 92 modell sto på 2,4 på tomgang.

 

kan dette være magnetventilen som er gåen ?

bilen er chippa m mTm chip.

 

har nettopp satt på ny resirkulerende dump , men den har virka fint etter det helt til nå.

 

noen gode ideer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men i dag var alt normalt igjen hmmm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen så har opplevd det samma?

 

for nå står den stille på 2,4 igjen selv om eg napper ut kontakten til magnetventilen.

og når jeg plugger kontakten inn igjen så "klikker" akkuratt som ett rele og da skulle den vist fungere så lenge den klikke lyden var der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok en feil i måleren(kjørekomputeren) eller tilkoblingene til denne. Du vil ikke få 1,4(2,4absolutt på måleren) bar på tomgang, i hvert fall ikke med magnetventilen koblet fra(bilen lader da max 0,4-0,5 bar)

 

Mvh Leif

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

HAr selv endel problemer med kjørekomputeren, det er dårlig kontakt bak på instrument clusteret en eller annen plass. Men hos meg vises da for lavt ladetrykk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki takker for svar , da ser det ut til at det ikke er noe alvorligt heldigvis :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hm... nå ser det likavel ut som det blir ett problem..

var ute å testa bilen nå og etter å ha kjørt den god og varm så klikka det for ladetrykksmåler greiene igjen, den står nå på 2,3-2,4 (viser 2,3-2,4 om jeg står stille på tomgang eller trør på i fart).

Og når jeg da gir gass (samma kass gir) så hører jeg turboen og alt virker normalt bortsett fra at der er ikke noe drag i bilen altså det virker som turboen er borte vekk.

hvis jeg da stopper bilen ei stund så er ladetrrykket normalt igjen og den går da som ett skudd igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her virker det som at ECU'en din ikke får trykkinfo!

Se under plastdekselet på topedoveggen i motorrommet, der er det en 'fuktfanger' (ser ut som en blanding av et bensinfilter og en 35mm filmboks) som ofte mister slangene sine. En rubbing av enden og en god slangeklemme pleier å fikse biffen. Oftest er det andre veien, dvs. slangen hopper av, måleren viser 1 bar uansett, og bilen blir dau..

Alternativt kan det være at slangen har hoppet av (eller i hvertfall nesten..) nede ved ECU'en.

Let og du skal finne.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her virker det som at ECU'en din ikke får trykkinfo!

Se under plastdekselet på topedoveggen i motorrommet, der er det en 'fuktfanger' (ser ut som en blanding av et bensinfilter og en 35mm filmboks) som ofte mister slangene sine. En rubbing av enden og en god slangeklemme pleier å fikse biffen. Oftest er det andre veien, dvs. slangen hopper av, måleren viser 1 bar uansett, og bilen blir dau..

Alternativt kan det være at slangen har hoppet av (eller i hvertfall nesten..) nede ved ECU'en.

Let og du skal finne.. ;)

 

 

men det virker litt rart at hvis en slange har hoppa av eller nesten hoppa av da så ville den vel vært lik hele veien nesten.

det virker som det klikker når bilen blir varm og hvis jeg da stopper den en stund slik at den kjølner litt så fungerer det igjen.

 

sjekka den derre fuktfangeren,regner det er den som ligger rett bak det derre dekselet på torpedoveggen rett bak motoren.

slangene satt fint på der og det satt oxo slangeklemmer på der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

glemte å si at det viser 2,4 i displayet selv om bilen bare står med tenninga på men uten at motor er i gang ????

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hahaha fixa problemet nå..

 

fant ut at han som chippa an har slurva litt med monteringa av det ene "hiddenkortet" elle ka det nå hette,sto ikke skikkelig på plass var blitt litt bøyd(ikke bra) .

fikk trykt det på plass og nå går bilen så ett skudd igjen.

displayet viser nå konstant 0.2 uansett men det er sikkert bare en feil i displayet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.