Audi A6 4F (C6) - Radioklokke

Anbefalte innlegg

Hei,

Siden radioklokke (funkuhr) kostet EUR15 så tenkte jeg at dette måtte være kjekt å ha og har fått den hjem via en kjent tysk auksjonsside. Men i forhold til hvordan dette er koblet på f.eks tidligere A4 med egne ledninger rett inn i kombi-instrumnetet ser dette ut til å ha endret seg litt på A6`en. Så jeg (som svært så ukyndig med bil elektriske ting) står litt fast.

Jeg har funnet ut at :

1. Pin 23 (Radio Clock 5v) og pin 24 (Radio-Controlled Clock Signal) benyttes inn mot kombi instrumentet.

2. Vanlig plassering er under bakre støtfanger, mest sannsynlig for best mulig mottak av signal. Skal være mulig å montere denne inni bilen på dertil egnet sted og allikevel få signal.

3. Har funnet ett flow chart som viser koblingen, men det sier meg svært så lite.

4. Coding i VCDS er her: http://dk.openobd.org/audi/a6_4f.htm#17 samt en må inn i MMI og sette dette som kilde.

5. Selve FunkUhr delen har nummer 4B0919145B (denne har 3 kontakter (som jeg antar er strøm, signal og jord)

Kan noen mer kyndige enn meg gi meg noen tips om hvordan jeg enklest mulig får koblet til denne i min bil ? Kan det være at kablingen ligger ferdig frem under A-Stoplen og jeg kan koble meg på her ?

Alle innspill mottas med stor takk :-)

.arve

a6 flow Radio.pdf

Pin Assignment Tacho_vw-wi_rl_A.en-GB.A00.5A60.25.wi_33650621.xml_xsl=3.pdf

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

orginalt radio ur i kombi virker jo ikke i norge.. derfor det ikke er på norske biler, er vel ikke noe slikt sendigs system i norge så vidt jeg veit. så ser ikke helt vitsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klokken i kombi instrumentet mitt går ifra sommertid til vintertid av seg selv. Men det tar litt tid. Det kommer opp et antenne symbol til venstre for klokkevisningen i min om den har dekning(Noe den alltid har)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, jeg har hatt 2 biler med dette (99 modell s4, og sist i s3-2001) og det har fungert utmerket. Ja, samt vekkerklokka på soverommet også, aldri noen forsovinger pga sommer/vintertid. Ypperlig sak faktisk.

Har lest at dette fungerer enten sålangt nord som Steinkjer (eller Trondheim), usikker på hvem det var. Uansett, se på denne linken så ser du dekningsområdet: http://nl.wikipedia.org/wiki/DCF77

Ang forsinkelse, tror tyskerne bare sender signal 1 gang i døgnet, ihvertfall ikke kontinuerlig.

.arve

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.