Fjerne turtallsperre?? gti 112hk

Anbefalte innlegg

Er det noen måte eg kan fjerne denne på sciroccoen min. har fått montert ny kam men får ikke så mye glede av den siden sperra slår inn rett etter att kammen har starta å fungere:p 6300 omdr ca.

Virker ut som det er noe i fordelerlokket som kutter tenninga : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sperra sitter vel på rotoren? Bytt til en rotor uten sperre... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Turtallssperra ligger i rotoren din. Enkelt å fjerne. Bytt til rotor uten turtallsbegrenser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sperra sitter vel på rotoren? Bytt til en rotor uten sperre... :)

 

På rotoren? sikker hvordan ser i så fall en rotor uten sperre ut?

 

Fant en annen tråd nå der det er nevnt noe om ett rele som kutter bensinpumpa??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det så lurt da? Har du gjort noe mer i toppen for å unngå ventilflyt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det så lurt da? Har du gjort noe mer i toppen for å unngå ventilflyt?

 

Er doble ventilfjører orginalt så den bør tåle 7000-7200 vertfall håper eg;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er doble ventilfjører orginalt så den bør tåle 7000-7200 vertfall håper eg;)

 

Bare en måte å finne det ut : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ikke fysisk på rotoren at den har sperre heller, men er en kule og fjær inne i rotoren som bryter strømmen når sentrifugalkraften blir stor nok.. Bare å få tak i en uten som det skrives over her ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På rotoren? sikker hvordan ser i så fall en rotor uten sperre ut?

 

Fant en annen tråd nå der det er nevnt noe om ett rele som kutter bensinpumpa??

 

Tråd på USA forum eller her?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller bare sette inn ei fjær som ikke lar seg trykke sammen. Les: en spiker som er klippet til "passe" lengde.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips alle då skal eg ut å prøve med en annen rotor: smil :. rotoren som står på nå kommer fra en g60 motor.

 

 

 

Tråd på USA forum eller her?

 

Nei fant tråden her faktisk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk rotor fra 1,5/1,6 stusseligmotor, så er det adé til turtallssperra;).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk rotor fra 1,5/1,6 stusseligmotor, så er det adé til turtallssperra;).

 

jupp blir en 1,5 rotor. samme som eg kjørte på gassermotoren den var det nada sperre på hehe: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det går friskt, så har du med å komma ein tur utom te meg ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det går friskt, så har du med å komma ein tur utom te meg ;)

 

hehe ja får vel det girkassen/diffen synger på sista verset men .du sleper meg hjem igjen du? hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe ja får vel det girkassen/diffen synger på sista verset men .du sleper meg hjem igjen du? hehe

 

Såpass! : eek : Står noen TDi'er utfor her klar te å slepa ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har eg prøvd rotorer fra flere forkjellige motorer ,men den er akurat lik : bh : Noen flere tips? snakka med ein mekaniker, og han såg på rotoren å sa att det ikke var fjøbelastet turtallsperre i rotoren : flau :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rart, har også 112hken i min audi og der er det ingen sperre. Motoren slutter å dra tett på 7

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rart, har også 112hken i min audi og der er det ingen sperre. Motoren slutter å dra tett på 7

 

hmm merkeligt denne går som ei kula helt til 6300 så er det bom stopp hadde eg ikke hatt sela på så hadde eg nok skalla i rattet så kontant er det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde 112 hk 1,8 i min gamle GTI. Der skulle turtallsperra komme på 6700 omdreininger. Det er mer enn høyt nok. Også når du trimmer den. Så det er ingen vits i fjerne sperra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg hadde turtall sperr på min mk1 cabriolet, der låg turtallsperro på bensinpumpe rele meiner eg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde 112 hk 1,8 i min gamle GTI. Der skulle turtallsperra komme på 6700 omdreininger. Det er mer enn høyt nok. Også når du trimmer den. Så det er ingen vits i fjerne sperra.

 

Jada hadde min og ligget på 6700 så hadde det klart vært bedre, men eg kunne godt tenkt meg å hatt sperra på 7000

 

eg hadde turtall sperr på min mk1 cabriolet, der låg turtallsperro på bensinpumpe rele meiner eg.

 

Ja er dette eg og har lest meg fram til nå ,men hvordan fungerer denne å hvordan fjerner eg den??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vetsje heilt korleis den fungerer men eg var på bilopphuggeri og fant meg eg nytt rele.......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vetsje heilt korleis den fungerer men eg var på bilopphuggeri og fant meg eg nytt rele.......

 

Satt relet under rattet eller en annen plass?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer det at det sitter en "sperre" i bensinpumpereleet, når jeg i 2001 bygde om min gti til 16v byttet jeg ikke bensinpumpereleet med en gang, men det jeg hadde tok kvelden og da monterte jeg rele fra en 16v og flyttet sperra lenger opp, og sperra ble helt annerledes enn releet fra 8v oppsettet som var orginalt.

8v releet oppførte seg slik at den nektet og dra videre, den nøkket bare (og pumpa gikk heller ikke med tenning av/på)

16v releet så oppførte sperra seg slik en sperre skal være...ta ta tatat ata ( og pumpa gikk ved tenning av/på)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.