#26 Skrevet Desember 21, 2004 om vi tenker på designen til orginale støpte manifolder s2 og rs2, skal det ikke så mye til for å gjøre det bedre! og rs2 holder jo tross alt til en 400hk.der går jo røra rett mot hverandre inn i kollektorene! så om vi lager kollektoren og rør med en viss fornuft tror jeg det kan bli bra nok i massevis!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Desember 22, 2004 Min elendige hukomelse .... mener det var 2,5-3mm KRB Trading har vannskårne fleser til ikke rare prisen... mailet han ang. flens til 20v femmer, og det var 1500kr +mva syntes ikke det var så billig da... var riktignok i rustfritt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Desember 22, 2004 Dahlback har disse for 875 inkl mva (svenske), men er vel usikkert om det er rustfritt. Fristende å sjekke hva noen tar for å vannkutte 5 stk. J 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Desember 22, 2004 mailet han ang. flens til 20v femmer, og det var 1500kr +mva syntes ikke det var så billig da... var riktignok i rustfritt Oi, mener jeg ga noen hundrelapper for T3 flens... Audi flensen har vell en ring også, men 1500 var drøyt for en flens... edit:fant kvit. nå, 202kr ga jeg for den... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Desember 22, 2004 Dahlback har disse for 875 inkl mva (svenske), men er vel usikkert om det er rustfritt. Fristende å sjekke hva noen tar for å vannkutte 5 stk. J Skaff meg tegning i cad, så kan jeg sjekke ut pris. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Desember 22, 2004 Skaff meg tegning i cad, så kan jeg sjekke ut pris. Skaff meg en pakning, så kan jeg lage tegningen og eventuelt pris. Jeg skal sjekket på flenser til min 1.8T 20V og til K04-023 turbinhuset ut/inn hos et lokalt vannskjære firma. Helge: Sa KRB noe mer om materialkvaliteten som var benyttet til flensene hans? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Desember 22, 2004 Takker for info. Er det noen som vet om det finnes noen "regler" eller viktige detaljer når det gjelder hvordan kollektoren skal se ut invendig? Har sett noen grenrør som går sammen til en pen spiss i sentrum og hvor alle fem rør er arrangert som en ring, men i andre tilfeller har jeg sett at det ene røret kommer inn i sentrum med de fire andre rundt. I utganspunktet er det vel ønskelig med lite volum i kollektoren og så lite spredning på rørene i kollektoren som mulig, slik at gassen får raka veien inn mot turboen. Lurer på hvor mye av hemmeligheten i det godt design som sitter der? J Når du lager "ringen" med røra til kollektoren skal de følge tenningsrekkefølgen på motoren...med klokka tror jeg: klø : Ellers er like lange rør en fordel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Desember 22, 2004 Skaff meg en pakning, så kan jeg lage tegningen og eventuelt pris. Jeg skal sjekket på flenser til min 1.8T 20V og til K04-023 turbinhuset ut/inn hos et lokalt vannskjære firma. Helge: Sa KRB noe mer om materialkvaliteten som var benyttet til flensene hans? nja... han kalte det høykvalitets rustfritt.. men har det for meg at det er vanlig 304 det er snakk om. er altså flensplate ut fra sylynderne jeg sjekka opp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Desember 23, 2004 Har CAD-tegninger av diverse flenser(topp og WG), men ingen web-server å legge de ut på for øyeblikket. Kan maile de hvis noen kan legge de ut en plass. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Desember 23, 2004 HAr en tegning, vet ikke om noen kan Cad-e den, noen som har kommentarer til denne? J 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Desember 23, 2004 lurer litt på en ting jeg da.... de fleste flenser er jo skjært i et slikt "mønster" rundt som på tegningen over, og det ser jo profft å fint ut.. men om man dropper utskjæringen rundt, bare har rette kanter. vil det ikke da bli mye mere stabilt å ikke ha så lett for å slå seg??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet Desember 23, 2004 lurer litt på en ting jeg da.... de fleste flenser er jo skjært i et slikt "mønster" rundt som på tegningen over, og det ser jo profft å fint ut..men om man dropper utskjæringen rundt, bare har rette kanter. vil det ikke da bli mye mere stabilt å ikke ha så lett for å slå seg??? Både ja og nei... Under sveising av selve rørene vil en solid flens være en fordel, men vanligvis fester man jo flensen i toppen når man sveiser (eller no tilsvarende) En flens som er skjært sånn som på tegninga er nok den beste, jo mindre stivhet det er mellom de forskjellige sylindrene, jo mindre spenning vil det bli mellom de forskjellige sylindrene ved skikkelig varmgang under bruk. Meinar no eg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...