#1 Skrevet Juni 17, 2009 (endret) Har en Golf 3 Tdi som jeg skal bytte clutch på.. Har vært i garasjen en tur og tenkte å ta ned girkassen.. Men den henger igjen føler det som.. får en glippe på 0.5cm, men thats it! Har løsnet bakre girkasse festet, fremre festet samt starteren er ute. løsnet drivakslene fra girkasse, løsnet alt av bolter som holder girkassen til blokken. bremserøret er koblet av, samt girkoblingene.. Noen jeg har glemt?? Setter pris på all hjelp! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 17, 2009 Det sitter et lite deksel oppunder bak drivakselflensen på høyre side som sitter i 2 bolter, en i str 10mm og 1 str 11mm. Også må du løsne dekselet som sitter mellom motor og gir. Er best å ta ut drivakselen som sitter på venstre side, men høyre kan sitte igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 17, 2009 takker tenkte jeg skulle høre med deg Roger siden du har løsnet et "par" girkasser Men da skal jeg gi det en sjangse til helgen eller begynnelsen av neste uke.. får ikke delene før uti neste uke.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 17, 2009 takker tenkte jeg skulle høre med deg Roger siden du har løsnet et "par" girkasser Men da skal jeg gi det en sjangse til helgen eller begynnelsen av neste uke.. får ikke delene før uti neste uke.. Hehe...har da tatt ut noen kasser i løpet av 27 år... Lykke til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 17, 2009 takk for det! gikk veldig greit å koble alt av.. i hvertfall det som var synlig men ga opp da jeg skjønte at den hang i noe jeg ikke så.. Da var det like greit å spørre her 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 17, 2009 vet du også momentet svinghjulet og alle delene skal skrues sammen med? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 17, 2009 vet du også momentet svinghjulet og alle delene skal skrues sammen med? Trykkplate skrudd på veiv 30nm+90º Svinghjul 20nm (9mm 12-kant) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 18, 2009 takk takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 7, 2009 skal montere clutchen i dag men har løsnet alle boltene til svinghjulet, men hvordan få det av? redd for å ødelegge noe! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 7, 2009 Om alle boltene er løsnet så er det bare å lirke å lure det av skulle man tro Sitter ofte litt fast tror jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 7, 2009 løsnet boltene som sitter i en ring, var vel 6 stk hvis jeg husker riktig.. Men får gå ned i garasjen snart og lirke å lure litt da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 9, 2009 Trykkplate skrudd på veiv 30nm+90ºSvinghjul 20nm (9mm 12-kant) Stemmer dette? Svinghjulet er jo skrudd på veiv og trykkplata på svinghjulet igjen.. Skal momentet være det omvende av det du skrev? Skal ikke svinghjulet festes noe mer enn dette? Samt trenger jeg momentet til M7 skruene til bunnpanna hvis noen vet? Kjøpte momentarmen på biltema 1/2". Men den gir jo ikke etter når jeg har på 20nm og tester den på hjulet.. Er det jeg som er totalt blond? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 9, 2009 Stemmer dette? Svinghjulet er jo skrudd på veiv og trykkplata på svinghjulet igjen.. Skal momentet være det omvende av det du skrev? Skal ikke svinghjulet festes noe mer enn dette? Samt trenger jeg momentet til M7 skruene til bunnpanna hvis noen vet? Kjøpte momentarmen på biltema 1/2". Men den gir jo ikke etter når jeg har på 20nm og tester den på hjulet.. Er det jeg som er totalt blond? Glemte og spørre om det er 02A kasse du driver med? Altså hydr.clutch? Eller er det staggirig med mekanisk clutcharm 020? Sitter svinghjulet innerst skrudd på veiva er det 02a , mens hvis trykkplata sitter innerst er det 020, momentene jeg skrev ovenfor er til biler med 020 kasse. Bunnpanna ville jeg dratt til med 10nm. Momentarm på biltema, tvi tvi vet ikke om jeg hadde stolt på den men..... Det skal klikke når du kommer til innstilt NM på nøkkelen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 10, 2009 er 02A kasse(Tdi jeg kjører) så svinghjulet sitter innerst. Vet du momentet da? Momentarmen jeg har kjøpt viser ca 1nm feil i kalibreringstesten som har blitt utført på den.. Så hadde håpet den holdt..Würth sin koster nesten 4 gangger så mye 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...