#1 Skrevet Juni 18, 2009 Et lite spørsmål om veivhusventilasjon på AEB motor. Er det nødvendig at oljedampen brukes opp igjen? Det som går fra t-skjøt under insugsmanifoilen. og til innsuget og rundt motor til før turbo. Er dette bare for å spare miljøet? Fungerer det greit om jeg bare setter på et filter og slipper dampen ut i det fri? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 18, 2009 Er det best å ha et lite vakum i veivhuset? Altså koble vent.slangen inn før turbo. Men da vil vel dampen bli med i forbrenningen på nytt, noe som gir tapt effekt? (selv om det sikkert er minimalt..) Ser jo at mange som trimmer bare setter på catch-tank med filter på. Men hva er da poenget med tanken? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 23, 2009 Poenget med tanken er å samle opp olje som blir med veivhusgassen ut. Ved hard kjøring blir det med litt olje. Det er bare å lage seg en tank(husk utlufting) Når min slange gikk av laget jeg bare en slange til en cola flaske som jeg borret hull i toppen i..funket fjell 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 23, 2009 Og med catch tank slipper du å fylle intercooler/rør med oljefilm... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 23, 2009 Okei, men må man tømme tanken en gang i blandt da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 24, 2009 stemmer det ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 24, 2009 Men det er ikke "lovlig". Da må det eventuelt strekkes en slang til innsuget fra toppen av tanken/flaska. Er påbudt med såkalt "lukket veivhusventilasjon". Grunnet miljøet.Påbudt på biler fra 1971. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 25, 2009 Miljø meg her og miljø meg der! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 25, 2009 det gjør jo ikke noe siden catchtanken fjærner olja:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...