Veivhusventilasjon a4 1.8tq AEB

Anbefalte innlegg

Et lite spørsmål om veivhusventilasjon på AEB motor.

Er det nødvendig at oljedampen brukes opp igjen? Det som går fra t-skjøt under insugsmanifoilen. og til innsuget og rundt motor til før turbo.

Er dette bare for å spare miljøet? Fungerer det greit om jeg bare setter på et filter og slipper dampen ut i det fri?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det best å ha et lite vakum i veivhuset? Altså koble vent.slangen inn før turbo.

Men da vil vel dampen bli med i forbrenningen på nytt, noe som gir tapt effekt? (selv om det sikkert er minimalt..)

Ser jo at mange som trimmer bare setter på catch-tank med filter på. Men hva er da poenget med tanken?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Poenget med tanken er å samle opp olje som blir med veivhusgassen ut. Ved hard kjøring blir det med litt olje. Det er bare å lage seg en tank(husk utlufting) :) Når min slange gikk av laget jeg bare en slange til en cola flaske som jeg borret hull i toppen i..funket fjell :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og med catch tank slipper du å fylle intercooler/rør med oljefilm...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, men må man tømme tanken en gang i blandt da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

stemmer det ja

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det er ikke "lovlig". Da må det eventuelt strekkes en slang til innsuget fra toppen av tanken/flaska.

Er påbudt med såkalt "lukket veivhusventilasjon". Grunnet miljøet.Påbudt på biler fra 1971.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Miljø meg her og miljø meg der! ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det gjør jo ikke noe siden catchtanken fjærner olja:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.