#1 Skrevet Juni 18, 2009 Fikk beskjed av møller idag på service at det mest sansynlig var klimakompressoren min som var røket, og at jeg måte skifte denne. Noen som aner pris på dette? Lurer også på hva dette kalles på engelsk og tysk, sjekke litt priser rundt omkring. Vanskelig å bytte selv? Er klar over at noen må fylle på gass i ettertid. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 18, 2009 climate compressor på engelsk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 18, 2009 Tror heller det er AC compressor? Finner litt flere treff da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 18, 2009 Hva skulle møller ha for reperasjonen? Tok min på garantien i fjor. Blir vel også dekket av reklamasjon, men ikke alltid de er behjelpelige med å si dette til deg. Husker ikke om din er import LMT? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 18, 2009 http://www.riedel-autorecycling.de/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 18, 2009 (endret) Min er importert, så får vel neppe noe fra møller da? Om ikke vw har noen kampanje på at de dekker litt av summen, at det er svakhet eller noe? VW GOLF V (1K) ab 2003 KLIMAKOMPRESSOR Bilder vorhanden passt für folgende Fahrzeuge... 2004 7.011 km 325,00 € Fant noe greier her nå jah , om den passer.. Stiv og fin pris da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 18, 2009 Kryr også av dem på tysk Ebay, både nytt og brukt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 19, 2009 Ser ut som det kryr jah fant denne: http://cgi.ebay.de/Klimakompressor-VW-Golf-5-2-0-TDI-SDI-GTI-GTD_W0QQitemZ320360872793QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item4a96fefb59&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=65%3A12|66%3A2|39%3A1|72%3A1229|240%3A1318|301%3A0|293%3A1|294%3A50 Feks en av mangen :=) får se hva det blir til, må få fatt i delenr og dobbel sjekke først. Noen som har erfaring med å skifte dem? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 19, 2009 http://mparts.csl.nu/ Du får søke her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 19, 2009 Ikke noe heksekunst å bytte denne, men det er noen ting du bør huske. - Tappe sytemet først for kjølemedie.Denne væska/gassen er svært ødeleggende for osonlaget.I tillegg så blir den resirkulert og da er det billigere å få fylt opp igjen etterpå. - Hvis det er et skikkelig kompressorhavari så er det viktig å få flushet gjennom systemet. Dette for å få bort alle urenheter som ligger igjen i slanger osv.Mange ganger må du også bytte drossel/ekspansjonsventil.Om du ikke flusker systemet så risikerer du å ødelegge ny kompressor i løpet av kort tid. - Pass på at det blir riktig mengde olje i systemet.Og riktig type oje. Synd å si det ,men reprasjoner på klimaanlegget kan fort bli dyre! Og så vidt jeg husker så er det noen svakheter på enkelte modeller av kompressorer montert på Golf V. Kan desverre ikke huske i farten hvilken type kompressor det var snakk om. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 30, 2009 Takk for svar! FIkk pris hos møller på skrikende 15000, da var det faktisk 10 000 bare for pumpa. LItt og hente på tyskland eller slike steder men men. Har seg slik at jeg har motorskade forskring i ett forsikringsselskap, dette dekker uforutsette skader på motor, ting som hører til motor, og drivverk. Snakket med enn hyggelig takstmann som sa at dette dekket di, og egenandelen var egentlig 10% av skadene, noe som ville utgjort 1500, men minste taket deres på egenandel var 3000. Det var IKKE bonustap på slike reprasjoner. Så lykkelig som jeg er, kunne jeg bestille meg verksted time hvor jeg ville, valgte møller, og om enn liten stund får jeg repreasjonen dekket, og må betale 3000 kroner kontra 15 000. Motorskade forsikringen betaler jeg forøvrig bare 239 kr eller noe ekstra for i året, grunnet medlem i enn organisasjon. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...