#1 Skrevet Juni 18, 2009 hallo. vet ikke hva jeg skal kalle tråden i topic jeg, men prøver. jeg har en nissan s13, som jeg driver å bygger om for litt drifting, men vil ikke ha den sure sr20det`n frammi motorrommet:) jeg har jo en 2,5L 20vt stående som gjerne vil bli brukt, så da har jeg leka litt med tanken på å bruke den. problemet er att det ikke er plass, siden den tipper såpass mye over mot venstere (sett forfra) så det er umulig å få plass til snurra:( er 2,3cm klarin mellom toppen å fjørtårent uten grenrør. hvordan blir det om jeg bare rett å slett "retter opp" hele motoren så den blir stående tilnærmet loddrett? hva må ev. gjøres?? mvh jørgen borge 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 18, 2009 Er det ikke lettere å lage rørrammefront heller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 18, 2009 Husker det har blitt gjort av en eller annen tuner i norge. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 18, 2009 er jo ikke det hvis det bare går å rette opp motoren:) men uansett om jeg må bygge rørramme framme, så trur jeg fortsatt ikke det blir plass uten å rette opp motoren. den blir jo stående helt inntil torpedoveggen, og da er lissom dempertårnet akkurat der snurra skal stå, så enten må jeg få retta den opp, ellers må det bli en annen motor:( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 18, 2009 Husker det har blitt gjort av en eller annen tuner i norge. du husker ikke tilfeldigvis navnet på han, eller endabedre en nettside??? mvh jørgen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 18, 2009 du husker ikke tilfeldigvis navnet på han, eller endabedre en nettside???mvh jørgen Da hadde jeg nok skrevet det;) Antageligvis har jeg lest det på dette forumet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 18, 2009 Da hadde jeg nok skrevet det;)Antageligvis har jeg lest det på dette forumet. ok:) får jeg bare begynne å lete:)ingen som sitter på oppskrifta over hva som må gjøres der ute da??? mvh jørgen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 18, 2009 Det er en på gatebilforumet som har gjort dette i en vanvittig grom 944. Ta en titt her: http://www.gatebil.no/forum/viewtopic.php?t=9153&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight= 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 18, 2009 takker!! greit bøst bygd!! men etter hva jeg kan forstå, så er det eneste han gjorde med rettinga av motoren å sveise om bunnpanna og pickupen??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 18, 2009 Siden ikke du har aksler fremme, kan jo du gjøre det samme, vri motor og kasse,, men giroverføringa må du trikse til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 18, 2009 2,5 tdi R5 sitter med ulik vinkel i Volvo og Audi. Det eneste av betydning er ulik bunnpanne og oljepick-up. Den beste ideen kan være å lage dette selv, tilpasset den vinkel man vil ha. Den nest beste ideen kan være å hente bunnpanne (alu) og pick-up fra slik Volvo 2,5 tdi der motoren er montert nesten stående, svakt lutet motsatt vei av Audi. Dette vil i såfall kreve custom eksos-manifol hvis du ikke vil ha turboen stikkende opp av panseret. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 18, 2009 2,5 tdi R5 sitter med ulik vinkel i Volvo og Audi. Det eneste av betydning er ulik bunnpanne og oljepick-up. Den beste ideen kan være å lage dette selv, tilpasset den vinkel man vil ha. Den nest beste ideen kan være å hente bunnpanne (alu) og pick-up fra slik Volvo 2,5 tdi der motoren er montert nesten stående, svakt lutet motsatt vei av Audi. Dette vil i såfall kreve custom eksos-manifol hvis du ikke vil ha turboen stikkende opp av panseret. takker for tipset. turbo opp av panserett er bare tøft det:) får jeg brifa litt med gtk`n:) . jeg er ræva på å sveise alu, så det kan bli e utfordring i tilfelle:) du har ikke en bunpanne å pick-up fra volvo liggenes på lur du da?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 18, 2009 du har ikke en bunpanne å pick-up fra volvo liggenes på lur du da?? tør ikke nevne hvor mange slike jeg har kastet For øyeblikket så tviler jeg på at jeg har noen løse, da må jeg i såfall slakte en hel velfungerende motor og det er dårlig butikk med mindre du betaler upris eller har alt for mye 20VT trim å bytte med 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 18, 2009 ok, du kan jo si ifra om du skulle komme over en:) er ikke noe hast det her. nokk å gjøre med bilen og + att han jeg har bilen sammens med er helt supra frelst, så han mener blindt att vi bør ha en supramotor i den, så må få han til å forstå att det blir dyrt, like mye jobb, og att den ikke er noe bøsere enn den jeg har alt:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...