#1 Skrevet Juni 18, 2009 Lager en ny tråd her angående mitt problem med altfor høyt ladetrykk. Hadde en feil på vakumsystem til N75 som gjorde at ladetrykket ble 2bar og sikkert over det også. Dette skjedde etter at toppen var overhalt og RS2 oppsett montert. Oppdaget endel blårøyk på tomgang, så toppen ble åpnet kort tid etter at den var montert. 3 løste ventiltettninger ble lokalisert på eksossiden. Etter at dette var ordnet var blårøyken borte. Så ble d fokus på ladetrykkproblemet. Etter noen testkjøringer med farlig høyt trykk dukker blårøyken opp igjen...regner med det er noen løse ventiltettninger nå igjen. Trykkproblemet ble løst, og nå går bilen med ca 0,5 bar mindre enn det som var tilfelle tidligere.. Skal til i helga å få på plass ventiltettninger og håper med dette at problemet er løst. Har noen opplevd lignende problemer når det blir for høyt trykk på eksos? Regner med wg har vært lukket og det har blitt litt ekstremt baktrykk. Har heller ikke ordna med ny downpipe enda, så det kan kanskje også ha noe å si. Setter pris på kommentarer og erfaringer rundt dette emnet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 20, 2009 Har opplevd dette. Tror ikke det skyldes ladetrykket, heller ekstrem eksostemperatur, som får ventilstyringene på eksossiden til å løsne, og følge med ventilen opp. Så banker kammen ventilen ned i ventiltettningen, og skyver ventilstyringen nedover....ikke kult 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...