#1 Skrevet Juni 18, 2009 Som emne sier har jeg problemer med at bilen min koker, etter det jeg ser virker det som om ikke viftene på radiatoren starter. Dette skjedde etter at jeg prøvde å tømme bilen for kjølevæske for å bytte det. Før dette startet viftene og gikk normalt Rørene på radiatoren har litt forskjellig temperatur. Den nederste er kaldere enn den som er høgere. Det har blitt prøvd å brukt radiator tetter på bilen før . Så jeg testet å ta hageslangen på den ene ingangen på radiatoren, men da rant det fint ut på den andre siden. Dette gjorde jeg før jeg satte på alle slangene osv. Hva kan være galt , er det topp eller kan dette være noe lettere? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 18, 2009 vannpumpe, thermostat...2 muligheter som langtifra er uvanlig på disse 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 18, 2009 helt enig med Big Boss Stian her 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 19, 2009 Høres ut som luft i systemet. Hvis det ligger luft under termostaten åpner den ikke slik den skal. Luft alle steder du kan løsne slanger, høyt oppe på motoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 19, 2009 Det er en lufteskrue på V6-motorene som man MÅ bruke etter å ha tappet/fylt kjølevæske, ellers sirkulerer det ikke. Den sitter på et rør bakpå motoren rett bak venstre topp (sett fra førersetet) med et par temperatursensorer og en skrue, en 5-6 mm unbrako. Løsne denne, slipp ut luften, så tenker jeg sirkulasjonen kommer igang. Det er også en lufteskrue helt oppe ved inngangen til varmeapparatet som det lønner seg å bruke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...