Annen lyd med RS-utblås på G60?

Anbefalte innlegg

Har montert en nyoverhalt g-lader nå, og monterte et RS-utblås som jeg hadde liggende fra før samtidig. Og når jeg startet så var det litt annen lyd rundt g-laderen! Minnet mere om litt "kakling" eller hvordan jeg skal forklare...

Så spm er om noen vet om det blir litt lydforskjell med og uten RS-utblås?

 

Og ladetrykksmåleren min viste ikke noe trykk når jeg prøvekjørte.. Den skal vel lade selv om den er nylig montert?! Dette kan jo seff være at måleren min ikke er helt inntakt også, og fikk ikke testet det kjørecomputer-trikset heller da det snør noe så inni granskauen her.. 10cm klaring og mye snø er : nei :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vil lage litt mer lyd; men ikke mye, sorte plastboksen du fjernet kalles "silencer box"

 

Nyoverhalt lader skal lade med en gang den ja, så kombinasjonen ulyder og 0 trykk er ikke bra, spørs om det har vært gjort en dårlig jobb på overhalinga?

Ville kontaktet firmaet som overhalte jeg og tatt det på evnt garanti der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har montert en nyoverhalt g-lader nå, og monterte et RS-utblås som jeg hadde liggende fra før samtidig. Og når jeg startet så var det litt annen lyd rundt g-laderen! Minnet mere om litt "kakling" eller hvordan jeg skal forklare...

Så spm er om noen vet om det blir litt lydforskjell med og uten RS-utblås?

 

Og ladetrykksmåleren min viste ikke noe trykk når jeg prøvekjørte.. Den skal vel lade selv om den er nylig montert?! Dette kan jo seff være at måleren min ikke er helt inntakt også, og fikk ikke testet det kjørecomputer-trikset heller da det snør noe så inni granskauen her.. 10cm klaring og mye snø er : nei :

 

Helt normalt at det kakler hvis du ikke har gjort det riktig før du starter motoren. Laderen skal fylles med olje før motoren startes. Du skal heller ikke gi bånn gass før laderen er kjørt inn. Har du ruset motoren med det samme uten å fylle laderen med olje først, kan du ha ødelagt et lager.

 

Hvem var det som overhalte laderen din forresten?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt normalt at det kakler hvis du ikke har gjort det riktig før du starter motoren. Laderen skal fylles med olje før motoren startes. Du skal heller ikke gi bånn gass før laderen er kjørt inn. Har du ruset motoren med det samme uten å fylle laderen med olje først, kan du ha ødelagt et lager.

 

Hvem var det som overhalte laderen din forresten?

 

Hvordan skal jeg fylle den med olje da? Før jeg startet så slo jeg på tenningen så jeg hørte pumpene fikk gå litt, for så å starte.

Jeg har ikke ruset den opp nei, og skal ikke over 3000o/min før etter ~80mil har jeg fått fortalt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan skal jeg fylle den med olje da? Før jeg startet så slo jeg på tenningen så jeg hørte pumpene fikk gå litt, for så å starte.

Jeg har ikke ruset den opp nei, og skal ikke over 3000o/min før etter ~80mil har jeg fått fortalt!

Pumpene du hører er bare bensinpumpen(e)

 

Enkelt å fylle den. Bare ta av coil ledningen og la den gå litt på starteren, er ikke mer som skal til. Du vil heller ikke få ladetrykk uten bånn gass, da returspjeldet er åpent helt til du har full gass, slik at den luften motoren ikke suger til seg, går tilbake til g-laderen på nytt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men er det nødvendig å fylle den med olje? Siden den er nyoverhalt er det jo gris/fett i laderen og lagera er jo smurt med olje.. Skal vel ikke ta lang tid før oljen strømmer til lagrene?

 

Men dette er sikkert ikke noe problem uansett, jeg bare fikk litt noia når jeg hørte en litt annen lyd en før noe som kan skyldes RS-utblåset..

Skal sjekke mere når jeg får tilgang til bilen igjen på tirsdag/onsdag så får man se!

 

Takker for gode svar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men er det nødvendig å fylle den med olje? Siden den er nyoverhalt er det jo gris/fett i laderen og lagera er jo smurt med olje.. Skal vel ikke ta lang tid før oljen strømmer til lagrene?

 

Men dette er sikkert ikke noe problem uansett, jeg bare fikk litt noia når jeg hørte en litt annen lyd en før noe som kan skyldes RS-utblåset..

Skal sjekke mere når jeg får tilgang til bilen igjen på tirsdag/onsdag så får man se!

 

Takker for gode svar :)

 

Tar fort mellom 5-10 sekunder før de får nok oljetrykk til at de har nok olje. At det er fett i laderen har ingen ting å si for smøringen (bortsett fra de to øvre lagerene som er fylt med fett selvsagt)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det anbefales å bytte oljeslangen til laderen ved overhalling.

denne slangen har veldig liten diameter. Er lurt å koste på de kronene når en først har overhalt lader.

Det er meget viktig å ta av coil ledning(eller ta ut pluggene drar lettere rundt da) for så å kjøre på starteren i ei god stund. ( tok over 1 min til meg med ny slange og lader. før olje kom ut av lader igjen) Avhenging på temp på oljen ikke no jobb å gjøre ute i -10 dette for da er oljen så seig at lagra i laderen er gåen før den har fått smurning.(ved bare å starte motoren)

 

For å si det slik så skal det ikke være noe kakkink/banking av nyoverhalt lader.

man sjekk at reimhjulet er satt til ordentlig. kan få litt lyd hvis det ikke sitter fast.

 

Punkt 1 med G lader smøring smøring smøring...........varmkjøring på lavt turtall. (hver gang) da har man en problemfri lader lenge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært å kikket på bilen igjen nå og det var nok ikke noen farlig lyd som kom, var vel bare jeg som var redd det var noe feil :o

 

Har nå begynt å kjøre den inn, og må vel ta det med ro i 80 til 100 mil framover : nei :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.