#1 Skrevet Juni 19, 2009 Skal montere senkesett i morgen.. I forkant har jeg kjøpt hjullager bak, bremseskiver og klosser som jeg skal bytte samtidig. Har også kjøpt nye fjærbeinslager foran. Er det lurt / vanlig å bytte boltene man henger fjæringen opp med? Jeg har skaffet boltene nede framme, men de andre var ikke å oppdrive på Møller Minde, da fikk jeg dem ikke før etter helgen. Er det vanlig å bruke de gamle? Må jeg ha spesialverktøy for å få av fjæringen? Ser de selger sånne hylser en sånn firkantformet sak på hver siden av en pipe-sak. (JA, dårlig forklaring..). Noe mer jeg bør huske på? På forhånd takk1 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 19, 2009 (endret) http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=158197&highlight=hjelp Les litt i denne tråden om hvordan du må gjøre det framme for å unngå unødig arbeid og frustrasjon;) Se spess på det jeg har skrevet på slutten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 19, 2009 Er egentlig en regel som sier at alle bolter i forstilling/hjuloppheng skal byttes ved demontering/montering.Men ikke alltid det blir gjort. Biltema har noen verktøy som sikkert kan hjelpe deg! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 19, 2009 Takk for svar! Han på delelageret på Møller sa at vanlige 8.8 bolter ikke var bra nok, og at jeg burde bruke 10.9 eller bedre. Har fått fikset noen 8.8 bolter i riktig størrelse, men om de skal tåle mer strekk så er det kanskje det bere å beholde originalboltene? Vet at øvre bærebruer foran ble skiftet i år, så kan jo alltids være bolten er byttet der også.. Har ikke sett sånne plastikkpropper på min bil forresten, det var kun de tre store boltene øverst der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 19, 2009 Takk for svar! Han på delelageret på Møller sa at vanlige 8.8 bolter ikke var bra nok, og at jeg burde bruke 10.9 eller bedre.Har fått fikset noen 8.8 bolter i riktig størrelse, men om de skal tåle mer strekk så er det kanskje det bere å beholde originalboltene? Vet at øvre bærebruer foran ble skiftet i år, så kan jo alltids være bolten er byttet der også.. Har ikke sett sånne plastikkpropper på min bil forresten, det var kun de tre store boltene øverst der. Bruk heller opp igjen de som er der om du ikke klarer å skaffe 10.9. Proppene har vært der på alle andre A4 B5 jeg har skifta dempere på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...